|
Vyučující
|
-
Škorpil Manfred, doc. PhDr. CSc.
-
Průcha Marco, prof. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Konkrétní obsah určuje vedoucí semináře na základě aktuálních potřeb doktorandů. Výběr témat se řídí zaměřením jejich disertačních prací a individuálním studijním plánem. Studenti se naučí zejména představit odborné téma disertačního projektu, zdůvodnit jeho volbu a vysvětlit jeho motivaci v rámci studijní skupiny.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Projekt individuální [40]
- 204 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vymezit vývoj jednotlivých klasických myšlenkových směrů v oboru filozofie a dějiny vědy a techniky |
| popsat koncepty nejvýznamnějších teorií v oboru filozofie a dějiny vědy a techniky |
| představit hlavní osobnosti z oboru filozofie a dějiny vědy a techniky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat formální i etické zásady vědecké práce včetně zásad publikační činnosti platných v oboru filozofie a dějiny vědy a techniky |
| kriticky reflektovat zkoumané problémy a diskutovat o nich |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat vývoj jednotlivých klasických myšlenkových směrů v oboru filozofie a dějiny vědy a techniky |
| vysvětlit koncepty nejvýznamnějších teorií v oboru filozofie a dějiny vědy a techniky |
| charakterizovat přínos hlavních osobností z oboru filozofie a dějiny vědy a techniky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zhodnotit vhodnost použití různých metod výzkumu v oblasti filozofie a dějin vědy a techniky |
| samostatně zpracovat analýzy textů z dané výzkumné oblasti |
| analyzovat dostupné informace a na jejich základě vytvořit vlastní tezi |
| zvolit adekvátní metodu pro zpracování tématu |
| prezentovat vlastní výsledky v rámci studijní skupiny |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Konkrétní literaturu určuje vedoucí semináře na začátku semestru na základě aktuálních potřeb doktorandů. Výběr literatury se řídí zaměřením disertačních prací..
|