Předmět: Francouzština pro humanitní studia

» Seznam fakult » FF » KFI
Název předmětu Francouzština pro humanitní studia
Kód předmětu KFI/FOH
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Francouzština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pirnerová Hana, Mgr. Ph.D.
  • Macháček David, Mgr.
  • Baravy Michaela, doc. PhDr. CSc.
  • Klausová Pavla, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Lavičková Maria, Bc.
  • Novotná Irena, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Náplní seminářů je četba a interpretace pramenných a odborných textů ve francouzském jazyce. Řízená četba je zaměřena na prohloubení znalostí terminologie a osvojení si specifik odborného stylu humanitně-vědního zaměření ve francouzském jazyce. Práce s textem probíhá v češtině, studenti jsou však vedeni ke schopnosti prezentovat hlavní teze textu ve francouzském jazyce. Seznam konkrétních textů je zveřejněn na Coursewaru.

Studijní aktivity a metody výuky
Prezentace práce studentů, Studium textů, Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 28 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
předpokládá se pokročilá znalost jazyka (B2), znalosti a dovednosti v rozsahu předmětu KFI/FPH
Výsledky učení
studenti budou schopni orientace v odborných francouzských textech z oblasti humanitních věd a budou umět shrnout a vyjádřit jejich hlavní teze. Budou mít znalosti humanitně-vědné francouzské terminologie na solidní úrovni a budou motivováni k využívání pramenné literatury k dalšímu studiu ve svém odborném zaměření
Vyučovací metody
Seminární výuka (diskusní metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • François Latraverse. Signe, proposition, situation: éléments pour une lecture du Tractatus logico-philosophicus. Revue internationale de philosophie. Volume 56. N°219. 2002.
  • Jean Grondin. La solution de Dilthey au probleme du relativisme historique. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°226. 2003.
  • KFI/FOH. Texty dostupné na stránkách Courseware.
  • Michel Bourdeau. Présentation: intuitionnisme et philosophie. Revue internationale de philosophie. Volume 58. N°230. 2004.
  • Michel Bourdeau. Ryle et la Phénoménologie. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°223. 2003.
  • Richard Glauser. Le probleme du mal dans la philosophie analytique de la religion. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°225. 2003.
  • Sylvie Mesure. Individus et ensembles dans la méthodologie diltheyenne des sciences sociales. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°226. 2003.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr