|
Vyučující
|
-
Medová Pavlína, Mgr. Ph.D.
-
Baťková Bedřiška, specialista in philologie PhD.
|
|
Obsah předmětu
|
Náplní seminářů je četba méně náročných odborných textů v ruském jazyce. Řízená četba je zaměřena na osvojení základní odborné terminologie a upevňuje porozumění větné struktuře a běžným gramatickým jevům. Práce s textem probíhá v češtině, studenti jsou však vedeni ke schopnosti prezentovat hlavní teze textu v ruském jazyce. Seznam konkrétních textů je zveřejněn na Coursewaru.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studium textů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 23 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základy gramatiky daného jazyka na úrovni středně pokročilé znalosti jazyka (B1) |
| využít pro vyjádření základní slovní zásobu jazyka na úrovni středně pokročilé znalosti (B1) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjádřit se a dorozumět se v základních životních situacích ve vyučovaném jazyce na úrovni B1 |
| využít informační technologie pro vyjádření v cizím jazyce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní ruskou terminologii svého odborného zaměření |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zformulovat základní myšlenky v méně náročných textech z oblasti humanitních věd |
| shrnout základní teze čteného textu v ruském jazyce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Čítanka textů humanitního zaměření v ruštině.
-
Seminární texty budou zveřejněny před začátkem semestru.
-
Čára, Vladimír; Balcar, Milan,; Ladmanová, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1996. ISBN 80-04-24891-8.
-
Jakovenko, Boris. Istoria russkoj filosofiji. Moskva : Izdateľstvo Respublika, 2003. ISBN 5-250-01857-2.
-
Kononěnko, Boris Ivanovič. Kuľtura. Civilizacija. Rossija. Moskva : Ščit-M, 2003. ISBN 5-93-004-137-7.
-
Losev, A. F. Mif - Čislo - Suščnosť. Mysľ..
-
Losskij, Nikolaj Onufrijevič. Dějiny ruské filosofie. Velehrad : Refugium Velehrad-Roma, 2004. ISBN 80-86715-26-4.
|