|
Vyučující
|
-
Kučera Ivana, PhDr. Ph.D.
-
Čerpáková Anastasia, PhDr. Ph.D.
-
Navrátilová Jarmila, PhD
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do evropských studií - Dějiny Evropy po roce 1945 - Evropská integrace - historie a současnost - Základní instituce EU - Ekonomika EU - Role EU v mezinárodních vztazích - Politika EU v oblasti životního prostředí - Země střední a východní Evropy v rámci EU - EU a migrace - Současná Evropa - výzvy a perspektivy I - Současná Evropa - výzvy a perspektivy II
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 17 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat anglický jazyk na úrovni B1 podle SERR |
| vysvětlit základní fakta z oblasti dějin Evropy 2. poloviny 20. století |
| identifikovat klíčové osobnosti novodobého evropského politického a společenského dění |
| na základní úrovni analyzovat aktuální politické a společenské dění v Evropě |
| pojmenovat některé z anglickojazyčných zdrojů informací o EU či Evropě obecně |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat základní anglické odborné pojmosloví týkající se evropských studií |
| identifikovat hlavní myšlenky odborných anglických textů zaměřených na historii či současnost Evropy a EU |
| adekvátně tyto texty sumarizovat |
| aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
| na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného textu |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR |
| uvést do souvislosti dané politické a společenské události týkající se současné Evropy |
| v anglickém jazyce charakterizovat hlavní instituce EU |
| v anglickém jazyce popsat hlavní výzvy současné Evropy |
| na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jazykem a sdělovaným obsahem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aktivně používat odborné pojmosloví z oblasti EU |
| adekvátně interpretovat autentické texty z oblasti EU a současného vývoje Evropy |
| na základě porozumění danému textu charakterizovat jeho hlavní znaky |
| prezentovat zvolené téma z dané oblasti (viz obsah) |
| na základě získaných znalostí vyprodukovat odborný písemný projev a v něm adekvátně zhodnotit zadané téma |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
-
Judt, Tony. A History of Europe since 1945. New York, London: Vintage, 2010. Routledge, 2001. ISBN 9780099542032.
-
Olsen, Jonathan; McCormick, John. The European Union. London, New York, 2016. ISBN 978-0813349848.
-
Outwaithe, William. Brexit: Sociological Responses. London: Anthem Press, 2017. ISBN 10 1783086459.
-
Whittaker, Paul; Whittaker, Jarmila. English for Europe. Olomouc : inStep, 2002. ISBN 80-238-9259-2.
|