|
Vyučující
|
-
Žežulková Nelly, PhDr. Ph.D.
-
Kučera Ivana, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden: Británie za viktoriánské éry 2. týden: Británie ve 20. století 3. týden: Britské hodnoty a identita 4. týden: Monarchie 5. týden: Politika; Parlament, premiéři 6. týden: Struktura společnosti, třídní systém 7. týden: Multikulturalismus 8. týden: Školství je jeho návaznost na třídní systém 9. týden: Náboženství a sekularismus 10. týden: Média 11. týden: Rekapitulace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Výuka podporovaná multimédii, Studium textů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| žádné podmiňující předměty |
| disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2 podle SERR |
| částečně se orientovat v základní politické a sociální charakteristice Británie |
| orientovat se v současném politickém, sociálním a kulturním dění v Británii |
| znát významné britské osobnosti z oblasti politiky, publicistiky a kultury |
| mít základní přehled o médiích v Británii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2 podle SERR |
| porozumět filmovým dokumentům věnovaným historii i současnosti Británie |
| umět reprodukovat obsah písemných i filmových materiálů s tematikou britských reálií |
| vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního dění v Británii |
| vyhledávat informace v britských médiích |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| studenti jsou schopni analyzovat strukturu a charakter současné britské společnosti uvést do souvislostí dění ve sféře politické, sociální a kulturní identifikovat nejhožehavější společenské problémy a jejich příčiny pracovat s britským tiskem |
| disponovat podrobnými znalostmi hlavních britských politických, vzdělávacích a kulturních institucí |
| podrobně charakterizovat strukturu britské společnosti a životní styl jednotlivých sociálních skupin |
| na základě historického vývoje chápat základní společenské problémy současné Británie |
| mít podrobný přehled o britské mediální scéně |
| disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2+ podle SERR |
| Odborné dovednosti |
|---|
| adekvátně prezentovat a komentovat obsah textů a dokumentárního materiálu s tématikou britských reálií |
| vést diskusi na aktuální politická, společenská a kulturní témata současné Británie |
| kriticky pracovat s širokou škálou britských médií |
| analyzovat společensko-kulturní specifika Británie v komparaci s Českou republikou |
| disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Písemná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
ABERCROMBIE, Nicholas, WARDE, Alan. Contemporary British Society. Cambridge: Polity, 2000.
-
Paxman, Jeremy. Angličané : portrét národa. Praha : Academia, 2006. ISBN 80-200-1383-0.
-
SAMPSON, Anthony. Who Runs This Place? The Anatomy of Britain in the 21st Century. London: John Murray, 2004.
-
Savage, Mike. Social Class in the 21st Century. London: Pelican, 2015.
-
Wasson, Elis. A History of Modern Britain: 1714 to the Present. London: Wiley-Blackwell, 2009.
-
Zinn, Howard. A people's history of the United States : 1492 to present. New York : Harper Perennial Modern Classics, 2005. ISBN 978-0-06-083865-2.
|