|
Vyučující
|
-
Lourido Stanislav, doc. Dr.
-
Siembida Libor, doc. PaedDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Individuální plán pro vznik diplomové práce na zadané téma (od prvních návrhů textů kapitol po odevzdání kompletního textu diplomové práce k nahlédnutí a závěrečné kontrole vedoucímu práce alespoň měsíc před termínem odevzdání práce k jejímu závěrečnému hodnocení vedoucím a oponentem). Témata diplomových prací jsou pravidelně zveřejňována garantující katedrou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 312 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| podrobně charakterizovat zásady práce s prameny |
| podrobně charakterizovat zásady práce se sekundární literaturou |
| popsat přístupy, postupy a metody filologického (resp. společenskovědního) vlastního realizovaného výzkumu ve spolupráci s vedoucím své závěrečné práce |
| podrobně charakterizovat odborný funkční styl a identifikovat přesně jeho rysy v češtině i v němčině |
| orientovat se v terminologii, sekundární literatuře i pramenech oblasti, z níž si student zvolil téma práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat zásady práce s prameny při vlastním výzkumu |
| aplikovat zásady práce se sekundární literaturou a zdroji při vlastním výzkumu |
| aplikovat zásady práce se sekundární literaturou, zdroji a prameny při tvorbě vlastního odborného textu |
| analyzovat a kriticky přistupovat ke zdrojům a pramenům při výzkumu i tvorbě vlastního odborného textu |
| ovládat odbornou němčinu v rámci zvoleného tématu na úrovni C1/2 |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| podrobně charakterizovat zásady práce s prameny a kriticky je vyhodnocovat |
| podrobně charakterizovat zásady práce se sekundární literaturou v souvislosti s tvorbou vlastního odborného textu |
| samostatně popsat přístupy, postupy a metody filologického (resp. společenskovědního) vlastního realizovaného výzkumu |
| podrobně a poučeně charakterizovat odborný funkční styl a identifikovat přesně jeho rysy v češtině i v němčině v kontextu tvorby vlastních odborných textů |
| objasnít termíny, jmenovat sekundární literaturu i prameny k tématu vytvářené diplomové práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| tvůrčím způsobem a samostatně aplikovat zásady práce s prameny při vlastním výzkumu |
| vytvářet odborný text v německém jazyce v rámci zvoleného tématu na úrovni C1/2 dle SERR |
| samostatně aplikovat zásady práce se sekundární literaturou a zdroji při vlastním výzkumu, uplatňovat tvořivý přístup a kritické myšlení |
| aplikovat zásady práce se sekundární literaturou, zdroji a prameny při tvorbě vlastního odborného textu jednotně, samostatně, koncepčně |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Individuální konzultace, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Individuální konzultace, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kvalifikační práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Kvalifikační práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kvalifikační práce, |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bänsch, A. Wissenschaftliches Arbeiten. Seminar- und Diplomarbeiten. München, 2003.
-
Boehncke, H. Schreiben im Studium. Vom Referat bis zur Examensarbeit. Niederhausen/Ts., 2000.
-
Boehncke, H. Vom Referat bis zum Examensarbeit. Falken Verlag Niedernhausen, 2000.
-
NIEDERHAUSER, J. NIEDERHAUSER, J.: Die schriftliche Arbeit. Ein Leitfaden zum Schreiben von Fach-, Seminar- und Abschlussarbeiten in der Schule und beim Studium. Mannheim, 2000.
|