Vyučující
|
-
Novotná Irena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obchodní služby (např. dokumentace, právní pomoc apod.) Finanční služby - platby (šek, směnka, potvrzení platby apod.), - fakturace - styk s účetním expertem, - styk s bankami Administrativní služby - styk s úřady - vytvoření obchodní společnosti - fiskální služby - dopisy l'URSSAF - dopisy COFACE - valná hromada s.r.o. Personální vztahy - svolání schůzí personálu - volby představenstva - upozornění a výzvy týkající se propuštění - obnovení nebo neobnovení CDD - předčasné ukončení CDD Různé - elektronická pošta - pozvánka na den otevřených dveří
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Studium textů, Cvičení
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka |
orientovat se v hlavních typech francouzské korespondence |
chápat základní specifika odborného francouzského jazyka zaměřeného na oblast podniku, obchodu a služeb |
orientovat se ve funkčních stylech |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
porozumět obsahu písemných dokumentů |
indentifikovat základní morfosyntaktické jevy |
aplikovat účinně základní pravidla francouzské korespondence |
interpretovat obsah obchodního dopisu a být schopen samostatně zformulovat odpověď na něj |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
prohloubit si teoretické znalosti pravidel francouzské korespondence |
definovat jednotlivé typy obchodní korespondence (upomínka, reklamace, nabídka, prezentace) |
charakterizovat jednotlivé typy obchodní korespondence |
disponovat znalostí úvodních a závěrečných frází obchodního dopisu |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
aplikovat účinně pravidla francouzské korespondence |
uvádět správně úvodní a závěrečné formulace |
analyzovat jednotlivé typy obchodní korespondence |
zformulovat samostatně odpověď na obchodní dopis |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Bas, L.; Hesnard, C. La correspondance commerciale française. Paris : Nathan, 1994. ISBN 2-09-182419-4.
-
Grand, Odile. La correspondance personnele, administrative et commerciale. Paris : CLE International, 1991. ISBN 2.19.033371.7.
-
LAROUSSE DE POCHE. Le parfait secrétaire. Paris, 1996.
-
LAROUSSE. La correspondance 500 modeles de lettres. Paris, 1999.
-
Sachs, Rudolf; Pohorská, Renata. Francouzská obchodní korespondence = Correspondance commerciale. Plzeň : Fraus, 1999. ISBN 80-85784-84-X.
|