Lecturer(s)
|
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture with a video analysis, Students' self-study, Self-study of literature, Textual studies, Lecture, Seminar
- Contact hours
- 39 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 35 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
obecně charakterizovat německy mluvící země z hlediska kulturního a jazykového |
vysvětlit základní pojmy z oblasti kultury německy mluvících zemí |
popsat a charakterizovat hlavní milníky česko-německých vztahů |
na úrovni základního přehledu charakterizovat regionální variety německého jazyka |
vyjmenovat hlavní osobnosti kultury německy mluvících zemí a stručně charakterizovat jejich přínos |
vyjmenovat a stručně charakterizovat hlavní centra kultury německy mluvících zemí |
Skills |
---|
komunikovat v německém jazyce na úrovni B2 dle SERR |
vést diskusi a argumentovat v němčině |
porozumět psanému projevu na téma z oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí na úrovni B2 dle SERR |
porozumět přednášce, referátu prezentaci k tématu z oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí na úrovni B2 dle SERR |
shrnout mluvený a psaný text, vybrat a formulovat jeho hlavní myšlenky, korektně vybrat jeho klíčová slova |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
charakterizovat specifika regionů německé jazykové oblasti |
objasnit hlavní oblasti česko-německých vztahů a kontaktů |
vysvětlit v širších souvislostech obrysy proměn kultury německy mluvících zemí |
charakterizovat jazyková specifika regionů německy mluvících zemí |
postihnout historické proměny česko-německých vztahů |
Skills |
---|
komunikovat nad texty a projevy z oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí v němčině na úrovni B2 dle SERR a vyšší |
analyzovat texty a problémy z tematické oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí |
zasazovat konkrétní odborný problém z tematické oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí do širšího (evropského) kontextu |
identifikovat zajímavá témata v aktuálním dění z oblasti kultury německy mluvících zemí, vést o nich zasvěcenou diskusi v německém jazyce a vyjadřovat k nim vlastní podložený názor |
identifikovat zajímavá témata v aktuálním dění z oblasti česko-německých vztahů, vést o nich zasvěcenou diskusi v německém jazyce a vyjadřovat k nim vlastní podložený názor |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture |
Lecture with a video analysis |
Seminar |
Textual studies |
Self-study of literature |
assessment methods |
---|
Combined exam |
Test |
Recommended literature
|
-
PRESSE- UND INFORMATIONSDIENSTE DER BUNDESREGIERUNG (Hrsg.) Tatsachen über Deutschland. Frankfurt/Main, 2000.
-
BOK, V.- TERRAY, E. Nemecká literatúra 1/Deutschsprachige Literatur 1. Bratislava, 1991.
-
Bubner, Friedrich; Seel, Helga. Transparente landeskunde. 13. aktualisierte Aufl. Bonn : Inter Nationes, 2000.
-
BYRAM, M.:. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Multilingual Matters, 1997. ISBN 1-85359-377-X.
-
Gössmann W. Deutsche Kulturgeschichte im Grundriss. Ismaning, 1996.
-
KŘEN, J. Tschechen und Deutsche - eine Konfliktgemeinschaft. Prag, 1990.
-
LINDEMANN, G. Geschichte der deutschen Kunst. Stuttgart - Hamburg, 1974.
|