|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Literatura tzv. Krásné epochy: Proust, Gide Zrod avantgard (futurismus, kubismus, dadaismus, surrealismus) Meziválečné drama (Giraudoux, Cocteau, Anouilh) a absurdní drama Román 1. poloviny 20. století: Saint-Exupéry, Malraux Francouzští existencialisté (Sartre, Camus, de Beauvoir) Nový román (Robbe-Grillet, Sarrautová, Durasová) Postmoderní literatura Literatura frankofonní Belgie (Yourcenar, Toussaint, Mallet-Joris, Nothombová) Literatura Quebeku (Audet, Kokis, Tremblay, Poulin, Proulx) a Maghrebu Současná francouzská literatura (Houellebecq, Modiano aj.)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Přednáška
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 31 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 13 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student dosáhne základní orientace ve francouzské literatuře 20. století po současnost Student je schopen usouvztažnit probírané autory s ohledem na širší evropský a světový kontext |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| Předmět předpokládá znalost francouzského jazyka minimálně na úrovni A2/B1 podle SERR pro jazyky Student je schopen číst s porozuměním odborné texty ve francouzském a anglickém jazyce minimálně na úrovni B1 ERR pro jazyky |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student dosáhne základní orientace ve francouzské literatuře 20. století po současnost a ve frankofonní literatuře téhož období |
| Student prokáže, že se dobře orientuje v deseti vybraných dílech s ohledem na svou aprobaci, tj. politologii a mezinárodní studia |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student je schopen usouvztažnit probírané autory s ohledem na širší evropský a světový frankofonní kontext |
| Student je schopen interpretovat probíraná díla na seminářích a vztáhnout je ke svému oboru, tj. politologii. Důraz je kladen na díla zabývající se problémy globalizujícího se světa |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti převážně ve francouzštině |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Samostudium, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Rešerše v obdobném tisku (mezinárodní recenze probíraných děl) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Četba literárních textů - komentované čtení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Kolokvium, |
| Hodnocení seminární práce (s ohledem k i na formální vyváženost práce) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Hodnocení seminární práce (s ohledem k i na formální vyváženost práce) |
|
Doporučená literatura
|
-
Blondeau, Nicole; Allouache, Ferroudja; Né, Marie-Françoise. Littérature progressive du français avec 600 activités : avec 600 activités : niveau débutant : corrigés. 2e édition. 2013. ISBN 978-209-038140-5.
-
Duby, G., Mandrou, R. Historie de la civilisation française. Paris Armand Colin, 1982.
-
Grandmangin, M. Littérature progressive de la francophonie. Paris, CLE International, 2007.
-
Ploquin, P. Littérature française, les textes essentiels. Paris, Hachette, 2001.
|