Vyučující
|
-
Potiron Jaroslava, doc. PhDr. CSc.
-
Hrach Miloš, Mgr. Ph.D.
-
Vacek Michal, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Epistemologie vědy - Základní rámec metodologie a typy dat - Zkoumaná populace a konstrukce vzorku - Kvalitativní výzkumný design - Nestrukturované a polostrukturovné přístupy - Analýza textu - Kvantitativní výzkumný design - Prezentace kvantitativních dat - Validita a reliabilita dat - Jednorozměrná analýza - Základy vícerozměrné analýzy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 50 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 65 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
porozumět odborné argumentaci a sledovat hlavní výkladovou linii přednášek |
Odborné dovednosti |
---|
číst a porozumět odbornému textu v českém jazyce |
číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
využívat elektronické zdroje |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pochopit a využít přínosy kvalitativní metodologie |
pochopit a využít přínosy kvantitativní metodologie |
Odborné dovednosti |
---|
pochopit a využít přínosy jak kvalitativní, tak kvantitativní metodologie při poznání |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
AGRESTI, Alan., FRANKLIN, Christine, and KLINGENBERG Bernhard. Statistics: The art and science of learning from data (4th Edition). Pearson, 2017. ISBN 978-0-321-99783-8.
-
BERNARD, H. Russell a Clarence C. GRAVLEE, ed. Handbook of Methods in Cultural Anthropology. 2nd vyd.. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, 2004. ISBN 978-0-7591-2071-6.
-
BERNARD, H. Russell, Amber WUTICH a Gery W. RYAN. Analyzing Qualitative Data: Systematic Approaches. B.m. SAGE Publications, 2017. ISBN 978-1-4833-4710-3.
-
BERNARD, H. Russell. Research Methods in Anthropology: Qualitative and Quantitative Approaches. Sixth edition. Lanham Boulder New York London: Rowman & Littlefield Publishers, 2017. ISBN 978-1-4422-6888-3.
-
CRESWELL, John W. a J. David CRESWELL. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sixth edition. Los Angeles: SAGE. 2023.
-
NOVOTNÁ, Hedvika, Ondřej ŠPAČEK a Magdaléna JANTULOVÁ ŠŤOVÍČKOVÁ, ed. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha, 2019. ISBN 978-80-7571-052-9.
|