Vyučující
|
-
Wendl Daniel, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Práce s autentickými texty: čtení (a překlad) textů, analýza gramatických struktur a lexikálně stylistických jevů, reprodukce přečteného a diskuse o obsahu. Možná témata textů: Sociální a kulturní antropologie ? vývoj, základní pojmy. Konzumní společnost, lidské štěstí. Technika v životě současné mládeže ? pozitiva, negativa, problémy. Současná německá společnost - věkové, sociální rozvrstvení Fenomén času.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Seminář
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
užívat německý jazyk na úrovni B2 |
orientovat se v německy psané odborné literatuře |
charakterizovat klíčové termíny z oblasti antropologie |
v základní rovině vysvětlit rozdíly mezi klíčovými pojmy oboru v němčině |
Odborné dovednosti |
---|
využívat původní odborné texty v německém jazyce |
adekvátně reagovat na poslechové texty věnované otázkám z antropologie |
samostatně sumarizovat a interpretovat základní teze odborného textu |
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v německém jazyce |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozpoznat důležité gramatické, lexikální, sémantické a stylistické jevy odborných textů |
porozumět odbornému textu v německém jazyce |
porozumět širokému spektru původních německých odborných textů z oblasti kulturní a sociální antropologie |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat zásady práce s autentickými odbornými texty z oblasti sociální a kulturní antropologie |
překládat a reprodukovat probírané texty |
vést rozhovor/diskusi k přečteným textům a vyjadřovat se adekvátně a jazykově správně |
zhodnotit písemný/poslechový text, zaujmout k němu stanovisko, předávat informace, vyvracet nebo obhajovat určitý názor |
komunikovat na odborné úrovni v německém jazyce |
na různých typech úkolů prokázat rozšíření a prohloubení úrovně svých jazykových dovedností |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Buscha, Joachim. Grammatik in Feldern : Lösungsschlüssel. 1. Aufl. Ismanning : Verlag für Deutsch, 1999. ISBN 3-88532-682-5.
-
Greule, A., Lebsanft, F. Europäische Sprachkultur und Sprachpflege. Tubingen, 1998.
-
Höppnerová, Věra. Deutsch an der Uni : němčina pro vysoké školy. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-66-1.
|