Lecturer(s)
|
-
Kothánek Marek, Mgr. Ph.D.
-
Čada Michal, Doc. PaedDr. Ph.D.
-
Slovan Jaroslav, PhDr. Dipl. - Pol. Ph.D.
|
Course content
|
Work with authentic texts: reading (and translation) of texts, analysis of grammar structures and lexical-stylistic features, reproduction of read text, discussion about the content. Possible topics: Consumer society, man?s happiness Technology in contemporary youth?s life ? age and social stratification Time phenomenon
|
Learning activities and teaching methods
|
Collaborative instruction, Multimedia supported teaching, Seminar
- Preparation for formative assessments (2-20)
- 10 hours per semester
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 20 hours per semester
- Contact hours
- 52 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 50 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
užívat německý jazyk na úrovni B2 |
orientovat se v německy psané odborné literatuře |
charakterizovat klíčové termíny z oblasti antropologie |
v základní rovině vysvětlit rozdíly mezi klíčovými pojmy oboru v němčině |
Skills |
---|
využívat původní odborné texty v německém jazyce |
adekvátně reagovat na poslechové texty věnované otázkám z antropologie |
samostatně sumarizovat a interpretovat základní teze odborného textu |
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v německém jazyce |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
rozpoznat důležité gramatické, lexikální, sémantické a stylistické jevy odborných textů |
porozumět odbornému textu v německém jazyce |
porozumět širokému spektru původních německých odborných textů z oblasti kulturní a sociální antropologie |
Skills |
---|
aplikovat zásady práce s autentickými odbornými texty z oblasti sociální a kulturní antropologie |
překládat a reprodukovat probírané texty |
vést rozhovor/diskusi k přečteným textům a vyjadřovat se adekvátně a jazykově správně |
zhodnotit písemný/poslechový text, zaujmout k němu stanovisko, předávat informace, vyvracet nebo obhajovat určitý názor |
komunikovat na odborné úrovni v německém jazyce |
na různých typech úkolů prokázat rozšíření a prohloubení úrovně svých jazykových dovedností |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
Multimedia supported teaching |
Collaborative instruction |
Textual studies |
Skills |
---|
Seminar classes |
Collaborative instruction |
Textual studies |
Multimedia supported teaching |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Combined exam |
Test |
Skills |
---|
Test |
Individual presentation at a seminar |
Recommended literature
|
-
Buscha, Joachim. Grammatik in Feldern : Lösungsschlüssel. 1. Aufl. Ismanning : Verlag für Deutsch, 1999. ISBN 3-88532-682-5.
-
Greule, A., Lebsanft, F. Europäische Sprachkultur und Sprachpflege. Tubingen, 1998.
-
Höppnerová, Věra. Deutsch an der Uni : němčina pro vysoké školy. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-66-1.
|