|
Vyučující
|
-
Mach Ludmila, Mgr. Ph.D.
-
Pašek Miroslav, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Čtení a diskuse vybraných sociologických textů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 8 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat databáze odborných zahraničních časopisů |
| popsat termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup |
| aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů |
| používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat, rozlišit a vysvětlit základní pojmy, teorie a koncepty ze zvolených textů |
| rozlišit hlavní myšlenkové pozice a znát jejich vnitřní rozpory |
| Odborné dovednosti |
|---|
| provádět klasifikace určujících postojů, teoretických východisek a hlavních třecích ploch, které mezi jednotlivými studovanými přístupy u zvolené problematiky existují |
| sestavit a následně typologizovat hlavní myšlenkové pozice |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bauman, Zygmunt. Globalization : the human consequences. Cambridge : Polity, 1998. ISBN 0-7456-2013-2.
-
Dahrendorf, Ralf. 1990. Reflections on the Revolution in Europe. London. Chatto and Windus.
-
Giddens, Anthony. Modernity and self-identity : self and society in the late modern age. Stanford : Stanford University Press, 1991. ISBN 0-8047-1944-6.
-
Goffman, Erving. Frame analysis : an essay on the organization of experience. Boston : Northeastern University Press, 1986. ISBN 0-930350-91-X.
|