Vyučující
|
-
Švajgrová Martina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu student během konzultací, respektive seminářů upřesní obsah práce, zvolí adekvátní metody a postup zpracování tématu. Pravidelně konzultuje s vedoucím práce dílčí výsledky výzkumu a prezentuje části kvalifikační práce. S harmonogramem předmětu a konkrétními požadavky seznámí studenta katedra, respektive vedoucí práce na začátku semestru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 286 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat a vysvětlit přístupy v sociální práci a konkrétní teorie a metody sociální práce |
charakterizovat požadavky na odborný text |
rozlišovat kvalitativní a kvantitativní výzkumné metody sociálních věd |
popsat požadavky týkající se typografie závěrečných prací |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup |
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů |
aplikovat zásady sociálně vědního výzkumu v praxi |
Výsledky učení |
---|
samostatně vybírat a řešit zadané či zvolené problémy |
získávat důležité informace týkající se zkoumané problematiky, analyzovat a specifikovat je |
shromažďovat empirická data, systematizovat je a metodologicky správně je zpracovávat |
analyzovat empiricky získaný materiál s využitím potřebných teoretických přístupů |
číst a vyhodnocovat související literaturu, vybírat vhodné teorie pro vlastní zaměření |
sepsat písemnou zprávu na základě zadaných bodů |
obhájit svůj projekt |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Kvalifikační práce, |
Doporučená literatura
|
-
Babbie, Earl R. The practice of social research. 12th ed. Belmont : Wadsworth, 2007. ISBN 0495598410.
-
Hasmanová Marhánková, J.; Hrešanová, Ema. První krok na sociologické stezce. V Plzni : Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-950-0.
-
Schutt, Russell K. Investigating the social world : the process and practice of research. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2006. ISBN 1-4129-2734-X.
|