Lecturer(s)
|
|
Course content
|
1. Living environment. 2. Ontogenesis. 3. Diseases of childhood - acute. 4. Diseases of childhood - chronical. 5. Children nourishment. 6. First aid. 7. Addictions. 8. Hygiene of the school environment. 9. Hygiene of education. 10. Health education.
|
Learning activities and teaching methods
|
Discussion, Lecture
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 10 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Interest in the course. |
learning outcomes |
---|
Student is able to understand to education and school environment in wider context and he is familiarized with hygiene of the education and school environment, related legislation, basics of epidemiology, addictology and health education. |
teaching methods |
---|
Lecture |
Discussion |
assessment methods |
---|
Test |
Recommended literature
|
-
Fišer, Jiří. Školní zdravotnictví : Vysokošk. učebnice pro posl. fakult připravujících učitele. 2., upravené vyd. Praha : SPN, 1987.
-
Kantor, Milan. Co má znát a umět každý učitel : Výběr nejdůležitějších poznatků týkajících se bezpečnosti a ochrany zdraví ve škole a repetitórium základů první pomoci při náhlém postižení zdraví : Určeno stud. 4. roč. učitelství 1. stupnZŠ a 5. roč. učitelst. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-076-1.
-
Kantor, Milan. Výchova ke zdraví : Poznámky pro budoucí i současné učitele. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1994. ISBN 80-70430113-X.
-
Kantor, Milan. Základy somatopatologie pro studující učitelství a bakalářského studia sociální práce 1 a 2. 2002.
-
Kotulán, J. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1999.
|