|
Vyučující
|
-
Vaculík Vojtěch, RNDr. Ph.D.
-
Bokotová Iva, Mgr. Ph.D.
-
Šurkalová Petra, RNDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Geovědní kroužek - základy, rámcová náplň, motivace, propagace. 2. Geovědní kroužek - mezipředmětové vazby, jak spolupracovat s ostatními vyučujícími, jaké pozvat externisty. 3. Možnosti geovědních exkurzí v Plzni a okolí. 4. Možnosti geovědních exkurzí na malém městě a na vsi. 5. Zdroje návrhů pro geovědní aktivity - servery na sdílení videí, výukové portály. 6. Geovědní pokusy - atmosféra. 7. Geovědní pokusy - hydrosféra. 8. Biogeografie zábavně. 9. Geovědní software - věda zábavně. 10. Dlouhodobé pokusy - vybavení, instalace, údržba, vizualizace výsledků. 11. Osvětová činnost geovědního kroužku - jak prostřednictvím žáků vyučovat rodiče? 12. Zařazení aktuálního dění do geovědního kroužku - návrhy, možnosti, diskuse.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Laboratorní praktika, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium literatury, Seminář
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 24 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
- 8 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v elementárních základech problematiky vzdělávání mládeže |
| podle návodu užívat jednoduché měřící přístroje |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat základní znalosti geovědní problematiky (na úrovni SŠ znalostí) |
| základním způsobem používat buzolu a mapu |
| vyhledávat informace v učebnicích a atlasech |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat cíle geovědního kroužku |
| sumarizovat přínos geovědního kroužku a dalších mimoškolních aktivit ve vzdělávacím procesu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prezentovat geovědní experiment dle vlastního výběru |
| identifikovat vhodné lokality a aktivity k půldenní exkurzi v Plzni a okolí |
| posuzovat, porovnávat a hodnotit vhodné geovědní aktivity |
| z navržených geovědních aktivit sestavuje své portfolio |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Laboratorní praktika, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Projektová výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
|
Doporučená literatura
|
-
Fuller, Gary. The Trivia Lover's Guide to the World: Geography for the Lost and Found. 2012. ISBN 978-1442214033.
-
Goswami, Anuj. Geography Quiz Book. 2000. ISBN 978-8171826438.
-
McClintock, Jack; Helgren, David. Everything is Somewhere: The Geography Quiz Book. 1986. ISBN 978-0688058739.
-
Muthiah, S. The Rupa Book of Geography Quiz. 1992. ISBN 978-8171670932.
-
Walford, Rex. Using games in School Geography. 2007. ISBN 978-1899857531.
|