|
Vyučující
|
-
Sequensová Pavlína, RNDr. Ph.D.
-
Petrmichlová Marie, RNDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Problematika kontaminací velké městské aglomerace na příkladu Plzně; současná flóra a vegetace vesnického typu zástavby. 2. Vegetace skládek, znečištění plynnými a kapalnými ropnými uhlovodíky. 3. Kontaminace těžkými kovy, eutrofizace. 4. Zasolení. Prezentace studentským projektů, poznávačka.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s praktickými aplikacemi, Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium textů, Přednáška s demonstrací, Exkurze, výuka v terénu
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 32 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student by se měl dobře orientovat v taxonech vyšších rostlin květeny České republiky a bylo by dobré, kdyby znal základy ekologie rostlin. Měl by být rovněž schopen determinovat běžné druhy rostlin rostoucích na člověkem ovlivněných místech |
| Výsledky učení |
|---|
| student se bude orientovat v základních problémech v krajině souvisejících s činností člověka, bude schopen determinovat druhy vyšších rostlin rostoucích na stanovištích ovlivněných člověkem, bude schopen rozlišit rostliny s normální vitalitou, gigantismy, nanismy, apod |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student se bude orientovat v základních problémech v krajině souvisejících s činností člověka, bude schopen determinovat druhy vyšších rostlin rostoucích na stanovištích ovlivněných člověkem, bude schopen rozlišit rostliny s normální vitalitou, gigantismy, nanismy, apod |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Samostatná práce studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Přednáška s demonstrací, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Ellenberg, Heinz. Zeigerwerte von Pflanzen in Mitteleuropa = Indicator values of plants in Central Europe. Göttingen : Verlag Erich Goltze, 2001. ISBN 3-88452-518-2.
-
Larcher, Walter. Fyziologická ekologie rostlin. Praha : Academia, 1988.
-
Prasad, M. N. V. Heavy metal stress in plants : from biomolecules to ecosystems. Berlin : Springer-Verlag, 2004. ISBN 81-7319-527-7.
-
Sukopp, H.; Numata, M.; Huber, A. Urban ecology as the basis of urban planning. Hague : SPB Academic Publishing, 1995. ISBN 90-5103-096-7.
-
Sýkora, J. Rostliny v geologickém výzkumu. Praha, 1959.
|