|
Lecturer(s)
|
-
Bokotová Iva, Mgr. Ph.D.
-
Šurkalová Petra, RNDr. Ph.D.
|
|
Course content
|
1. Method of project teaching - introduction into the issue (types of projects, aims, components, pros X cons) 2. Position of project teaching in curriculum 3. Proposal of projects in geosciences + examples 4. Preparation of the project teaching 5. Realisation and evaluation of the project teaching 6. Group work - preparation of project I 7. Group work - preparation of project II 8. Group work - preparation of project III 9. Realisation of the projects + evaluation I 10. Realisation of the projects + evaluation II 11. Realisation of the projects + evaluation III 12. Realisation of the projects + evaluation IV
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture supplemented with a discussion, Collaborative instruction, Skills demonstration, Seminar, Field trip
- Contact hours
- 24 hours per semester
- Team project (50/number of students)
- 40 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| vysvětlit základní geovědní terminologii na středoškolské úrovni |
| orientovat se v elementárních základech problematiky vzdělávání mládeže |
| Skills |
|---|
| diskutovat základní geografická témata středoškolského kurikula |
| provést rozbor odborné literatury na zvolené téma |
| samostatně interpretovat výsledky své práce |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| definovat projektové vyučování z teoretického hlediska |
| popsat základní zákonitosti přípravy projektového vyučování |
| vytvořit vlastní návrh projektového vyučování |
| Skills |
|---|
| diskutovat postavení projektového vyučování v rámci současného kurikula |
| aplikovat teoretické znalosti při přípravě a realizaci vlastního geograficky zaměřeného projektu |
| obhájit vlastní návrh projektového vyučování |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecture supplemented with a discussion |
| Seminar |
| Field trip |
| Skills demonstration |
| Collaborative instruction |
| assessment methods |
|---|
| Skills demonstration during practicum |
| Self-evaluation |
| Project |
|
Recommended literature
|
-
Catling, Simon; Willy, Tessa. Teaching primary geography. 2011. ISBN 978-1-8444-5192-0.
-
Dvořáková, Markéta. Projektové vyučování v české škole : vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
-
Košťálová, Iva. Projektové vyučování. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2003.
-
Koten, Tomáš. Škola ? V pohodě! (2) : projektové vyučování na základní škole : metodický návod, hry a formy práce pro projektové vyučování a praktickou realizaci průřezových témat (aktivní činnostní učení napříč předměty v kooperativních skupinách. Vyd. 1. Most : Hněvín, 2009. ISBN 978-80-86654-25-6.
-
Kratochvílová, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
-
Lambert, David; Morgan, John. Teaching geography 11-18 : a conceptual approach. First edition. 2010. ISBN 978-0-335-23448-6.
-
Mísařová, Darina; Hercik, Jan. Kapitoly z didaktiky geografie 1. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3849-8.
-
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
-
Skalková, Jarmila. Obecná didaktika : vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
Vorlíček, J. V zeměpise prakticky jinak. 2012. ISBN 8087604288.
|