Lecturer(s)
|
-
Honzíková Hana, RNDr. Ph.D.
-
Beneš Vladimír, RNDr. Ph.D.
-
Iglesias Mora Roman, Ing.
-
Kolorosová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Day 1: Practical demonstration of sampling and measurement in the field. Proposal and presentation of a field project (schedule, methods), discussion about project topics. Day 2-4: Individual fieldworks and measurement in the lab (mapping, sampling, measurements, data processing). Day 5: Presentation of data outputs.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture with practical applications, Discussion, Individual study, Lecture with visual aids, Practicum, Field trip
- Attendance on a field trip (number of real hours - maximum 8h/day)
- 24 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Preparation for laboratory testing; outcome analysis (1-8)
- 8 hours per semester
- Team project (50/number of students)
- 25 hours per semester
- Practical training (number of hours)
- 16 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
vytvořit tabulku a základní typy grafů |
zaznamenat základní polohová data do mapy |
vysvětlit základní pojmy obecné fyzické geografie |
reprodukovat zákonitosti bezpečnosti práce a pohybu v terénu |
Skills |
---|
stanovit časový harmonogram činnosti |
analyzovat mapové podklady |
hodnotit data vizualizovaná v jednoduchých grafech a tabulkách |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
definovat cíle terénního výzkumu |
stanovit základní postup terénního výzkumu |
vytvořit tabulky a grafy z dat získaných vlastním měřením |
popsat fyzickogeografické charakteristiky zvoleného zájmové území na základě terénního výzkumu |
Skills |
---|
aplikovat základní metodické postupy v reálném terénu |
odebrat vzorky pro různé typy analýz |
samostatně interpretovat výsledky získané terénním měřením |
obhájit zvolené metodické postupy |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture with visual aids |
Practicum |
Field trip |
Individual study |
Interactive lecture |
Discussion |
assessment methods |
---|
Project |
Recommended literature
|
-
Činčera, Jan; Holec, Jakub. Terénní výuka ve formálním vzdělávání. 2016.
-
Kuna, M. a kol. Nedestruktivní archeologie. Praha: Academia. Academia Praha, 2003.
|