|
Vyučující
|
-
Šurkalová Petra, RNDr. Ph.D.
-
Vaculík Vojtěch, RNDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Den 1.: Prezentace věnované bezpečnosti a hygieně práce, získávání povolení, materiálnímu zabezpečení. Den 2.: Představení materiálního zabezpečení a laboratorní techniky. Den 3.: Představení přístrojového vybavení včetně instruktáže a praktických ukázek v terénu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Exkurze, výuka v terénu
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 8 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 8 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 16 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní problémy přírodních věd na středoškolské úrovni |
| ukázat schopnost práce s jednoduchými měřícími přístroji |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat základní problémy přírodních věd na středoškolské úrovni |
| hodnotit jednoduché datové soubory pomocí tabulek a základních grafů |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| reprodukovat zákonnitosti bezpečnosti práce a pohybu v terénu a laboratoři |
| popsat přípravné kroky práce v terénu |
| vytvořit plán vlastních elementárních výzkumných, didaktických či projektových aktivit |
| Odborné dovednosti |
|---|
| hodnotit bezpečnostní rizika spojená s konkrétním návrhem terénních aktivit |
| provést rozbor základních zdrojů potřebných pro konkrétní úkol v terénu |
| diskutovat navržené metodické postupy |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s demonstrací, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kuna, M. a kol. Nedestruktivní archeologie. Praha: Academia. Academia Praha, 2003.
|