Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. České země v pravěku 2. Počátky české státnosti, Velkomoravská říše 3. Čechy za vlády prvních Přemyslovců 4. Čechy za vlády posledních Přemyslovců 5. Lucemburkové na českém trůnu 6. Husitství 7. Jiří z Poděbrad, Jagellonci na českém trůnu 8. Čechy v období prvních Habsburků, české stavovské povstání, Čechy po vestfálském míru 1648 9. Osvícenský absolutismus, národní obrození 10. Čechy v 19. století, vznik občanské společnosti 11. I. světová válka, I. republika 12. II. světová válka, specifika vývoje českých zemí 13. Hlavní mezníky českých dějin po roce 1945
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Seminární výuka, Přednáška
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
žádoucí je zvládnutí středoškolské látky v předmětu dějepis, a to v rozsahu gymnaziálního kurzu |
Výsledky učení |
---|
student(ka): - orientuje se v současných zásadách vyučování vlastivědy v intencích kurikulární reformy pro I. stupeň ZŠ - vytvoří si přehled o hlavních problémech českých dějin na pozadí evropského vývoje - prokáže schopnost přesvědčivě prezentovat vybrané téma z českých a regionálních dějin |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Výběr historické literatury k místním regionálním dějinám.
-
Bělina, P. Dějiny zemí koruny české I.. Praha, 1992.
-
Bělina, P., Pokorný, J. Dějiny zemí koruny české II.. Praha, 1992.
-
Hora-Hořejš, P. Toulky českou minulostí 1-11. Praha, 2007.
-
Urban, O. Dějiny československé. Praha, 1993.
|