|
Vyučující
|
-
Ovsjanniková Dana Rebeka, PaedDr.
-
Vokáčová Petra, doc. PaedDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Kurikulární reforma, motivy k realizaci, hlavní zásady 2. Kurikulární reforma, obsahová analýza 3. Hlavní kurikulární dokumenty - RVP 4. Analýza vybraných ŠVP 5.-7. Klíčové kompetence - příklady efektivních aplikací 8.-10. Průřezová témata - příklady efektivních aplikací 11.-12. Náslechová praxe a její rozbor
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Kooperativní výuka, Seminární výuka, Samostudium literatury, Přednáška
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 5 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| absolvování předmětu Didaktika dějepisu 1 a 2 |
| Výsledky učení |
|---|
| student(ka): - zpřehlední podstatu a zásady kurikulární reformy - prokáže znalost faktografie a pojmosloví v teoretických dokumentech KR na úrovni obecné (celostátní) - prokáže schopnost aplikovat obecné zásady kurikulární reformy do konkrétních výstupů v jednotlivých součástech ŠVP - přesvědčivě argumentuje a aplikuje vlastní nápady na výstupy v oblasti klíčových kompetencí RVP - přesvědčivě argumentuje a aplikuje vlastní nápady na výstupy v oblasti průřezových témat RVP |
| Vyučovací metody |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Alberty, J. Úvod do vyučovania dejepisu. Bratislava, 1988.
-
Čapek, Vratislav. Didaktika dějepisu. Díl 2, Výchovně vzdělávací proces v dějepise. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
-
Čapek, Vratislav. Pojetí dějepisu jako učebního předmětu : K teorii výběru dějepisného učiva // : Seminární učební text z metodiky dějepisu jako učebního předmětu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1966.
-
Janovský, Julius. Základy didaktiky dějepisu : Učebnice pro studium oboru učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na filozof. a pedagog. fakultách. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
Jílek,T., Čapek, V. Vybrané kapitoly z didaktiky dějepisu I., II. Plzeň, 1994.
-
kol. Rámcový vzdělávací program pro G. Praha, MŠMT, 2007.
-
kol. Rámcový vzdělávací program pro ZŠ. MŠMT Praha, 2006.
-
Růžičková, J. Didaktické inspirace. Praha, 1997.
|