1. Hudebně přípravná cvičení hlasová a pěvecká, rytmická, sluchová a intonační. Účastník dokáže didakticky zprostředkovat charakteristiku a význam hudebně přípravných cvičení žákům v hudebně výchovném procesu. Rozpoznává hudebně vzdělávací potřeby žáků a žákyň a dokáže plánovat výuku tak, aby každému žákovi a žákyni umožňovala aktivně se zapojit a dosahovat stanovených cílů. 3 hodiny. 2. Dvojhlas a vícehlas, práce ve školním pěveckém sboru. Sluchová příprava pro dvojhlasý zpěv, vědomá sebekontrola a vnitřní zpětná vazba k intonační čistotě při kolektivním zpěvu. Účastník dokáže poskytovat a přijímat zpětnou vazbu k pěveckému výkonu jednotlivce v kolektivu a dokáže stanovit metody a formy, jak k tomu vést také žáky a žákyně. Účastník dokáže připravit a realizovat spolupráci s kolegy, s rodiči žáků a s přáteli místní základní umělecké školy při přípravě na veřejné vystoupení pěveckého sboru. 4 hodiny. 3. Rytmická výchova a hry s rytmem v hudební výchově. Účastník rozumí psychickým procesům, spojeným s rytmickými projevy žáka. Při práci s rytmickými nástroji účastník dokáže vytvářet bezpečné prostředí pro učení i z bezpečnostního hlediska, ovládá strategie, jak vést žáky a žákyně k chování podporujícímu učení a ke spolupráci. 4 hodiny. 4. Hudebně tvůrčí proces ve škole, improvizace elementárních hudebních útvarů, melodizace a rytmizace textů. Účastník rozumí psychologickým východiskům dětské hudební tvořivosti a dokáže rozvinout didaktické postupy při její realizaci ve škole. Práce s učebnicemi, internetem, elektronickými hudebními nástroji, notačními programy apod. Účastník si osvojí užívání didaktických pomůcek a prostředků pro hudební výchovu a dále se v nich rozvíjí (prostřednictvím seminárních prací a přímé demonstrace činností v seminářích předmětu). 3 hodiny. 5. Mimotřídní a mimoškolní práce v hudební výchově. Příprava volnočasových aktivit v oblasti hudební výchovy. Problematika hudební výchovy žáků se SVP. Účastník dokáže didakticky zprostředkovat obsah hudební výchovy žákům a žákyním v souladu s jejich vzdělávacími potřebami. Orientuje se v možnostech spolupráce s rodiči a širší komunitou školy v zájmu žáků a žákyň. 3 hodiny.
|