1. Vliv recepce hudby na rozvoj hudebnosti a na výchovu osobnosti dítěte a dospívajícího jedince v duchu moderní pedagogiky. Pojetí hudby jako znakového systému. Účastník dokáže účinnými didaktickými prostředky podporovat u žáků a žákyň zvídavost a motivaci k učení. 4 hodiny. 2. Metody poslechu hudby ve škole. Estetická, poznávací a relaxační funkce hudby. Účastník dokáže aplikovat metody a techniky hudebně výchovné práce, jimiž odpovědně pracuje s informacemi, vede žáky a žákyně k demokratickým hodnotám a jedná v souladu s profesní etikou. Recepci hudby dokáže koncipovat i tak, že jejím prostřednictvím pečuje o své duševní zdraví a psychohygienu. 4 hodiny. 3. Folklór, etnická a historická hudba ve školské praxi, jejich význam pro formování hudebního povědomí jedince. Praktické náměty k propojení činností pěveckých, poslechových, instrumentálních a hudebně pohybových na cestě k prohloubení prožitku z hudby. Účastník v interaktivním semináři sestaví a realizují plán výuky tak, aby zajišťovala míru porozumění žáků a žákyň a reagovala na jejich potřeby. 3 hodiny. 4. Hudební výchova v alternativních vzdělávacích systémech jako inspirace, tvorba modelových situací a příkladů (Waldorfská pedagogika, Montessori, Daltonské plány). Účastník dokáže reflektovat výuku a vyhodnocovat dosahování stanovených cílů. 4 hodiny. 5. Didaktické náměty pro hudební výchovu na malotřídních školách. Tvorba praktických činnostních modelů práce s žáky. Účastník dokáže efektivně vést výuku a v jejím průběhu zjišťovat míru porozumění žáků a žákyň a reagovat na jejich potřeby. 3 hodiny.
|