Vyučující
|
-
Costa Richard, prof. PhDr. MgA. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem přednášek je: 1. Management: plánování, organizování, rozhodování, kontrola a její formy, motivace a vedení. 2. Struktura a fungování hudebního života: média, hudební nakladatelství a vydavatelství, ochranné organizace, gramofonové společnosti, agentury. 3. Živé provozování hudby. 4. Hudební školství. 5. Místní a regionální kultura, 6. Marketing: marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém, 7. Marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, propagace. 8. Marketingový mix, marketingový plán. 9. Fundraising: finanční zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plán. 10. Autorské právo hudební: Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním a autorský zákon, GEMA. 11. Vybrané hudební festivaly: Pražské jaro, Evropský festival duchovní hudby "Šumava-Bayerischer Wald". 12. Další "případové studie" a vybrané instituce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 130 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Číst, psát, počítat |
Odborné dovednosti |
---|
organizační schopnosti |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Orientovat se ve struktuře a fungování hudebního života Osvojit si základní pojmy z oblasti hudebního managementu, marketingu a financování hudebních aktivit. |
Odborné dovednosti |
---|
Uplatnit získané znalosti k organizaci hudební akce |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Zákon č. 121/2000 Sb. Zákon o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon)..
-
Allen, Paul. Artist Management for the Music Business.. Burlington, MA, 2011.
-
Allen, Paul. Artist Management for the Music Business.. Burlington, MA, 2011.
-
Bačuvčík, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost.. Zlín: Verbum, 2012.
-
Bačuvčík, Radim. Marketing neziskového sektoru.. Zlín: Verbum, 2011.
-
Byrnes, William J. Management and the Arts.. Focal Press Burlington, 2003.
-
Cikánek, Martin. Kreativní průmysly? Příležitost pro novou ekonomiku.. Praha, 2009.
-
Hagoort, Griep. Umělecký management v podnikatelském stylu.. Praha, 2009.
-
Johnová, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění.. Praha: Grada Publishing,, 2008.
-
Kaiser, Michael M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce.. Praha: Divadelní ústav, 2009.
-
Kramář, Václav. Hudební dílo a plagiát pohledem muzikologie a autorského práva.. Olomouc: Vydavatelství UP, 2014.
-
Štilec, Jiří. Úvod do hudebního managementu.. Praha: AMU, 2011.
|