Předmět: Hudební management v regionálnch a středoevropských souvislostech

» Seznam fakult » FPE » KHK
Název předmětu Hudební management v regionálnch a středoevropských souvislostech
Kód předmětu KHK/HMAG
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Costa Richard, prof. PhDr. MgA. CSc.
Obsah předmětu
Obsahem přednášek je: 1. Management: plánování, organizování, rozhodování, kontrola a její formy, motivace a vedení. 2. Struktura a fungování hudebního života: média, hudební nakladatelství a vydavatelství, ochranné organizace, gramofonové společnosti, agentury. 3. Živé provozování hudby. 4. Hudební školství. 5. Místní a regionální kultura, 6. Marketing: marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém, 7. Marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, propagace. 8. Marketingový mix, marketingový plán. 9. Fundraising: finanční zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plán. 10. Autorské právo hudební: Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním a autorský zákon, GEMA. 11. Vybrané hudební festivaly: Pražské jaro, Evropský festival duchovní hudby "Šumava-Bayerischer Wald". 12. Další "případové studie" a vybrané instituce.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Projekt individuální [40] - 130 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Číst, psát, počítat
Odborné dovednosti
organizační schopnosti
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Orientovat se ve struktuře a fungování hudebního života Osvojit si základní pojmy z oblasti hudebního managementu, marketingu a financování hudebních aktivit.
Odborné dovednosti
Uplatnit získané znalosti k organizaci hudební akce
Obecné způsobilosti
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Odborné dovednosti
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Doporučená literatura
  • Zákon č. 121/2000 Sb. Zákon o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon)..
  • Allen, Paul. Artist Management for the Music Business.. Burlington, MA, 2011.
  • Allen, Paul. Artist Management for the Music Business.. Burlington, MA, 2011.
  • Bačuvčík, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost.. Zlín: Verbum, 2012.
  • Bačuvčík, Radim. Marketing neziskového sektoru.. Zlín: Verbum, 2011.
  • Byrnes, William J. Management and the Arts.. Focal Press Burlington, 2003.
  • Cikánek, Martin. Kreativní průmysly? Příležitost pro novou ekonomiku.. Praha, 2009.
  • Hagoort, Griep. Umělecký management v podnikatelském stylu.. Praha, 2009.
  • Johnová, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění.. Praha: Grada Publishing,, 2008.
  • Kaiser, Michael M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce.. Praha: Divadelní ústav, 2009.
  • Kramář, Václav. Hudební dílo a plagiát pohledem muzikologie a autorského práva.. Olomouc: Vydavatelství UP, 2014.
  • Štilec, Jiří. Úvod do hudebního managementu.. Praha: AMU, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr