Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod. Základní terminologie. 2. Hudební softwary v hudebním vzdělávání. 3. Internetové portály pro výuku hudby. 4. Seznámení s notačními programy. 5. Zápis skladby v notačním programu. 6. Nahrávání zvuku, jeho počítačové zpracování v programu, instalace programu. 7. Prezentace samostatných prací studentů, diskuse. 8. Virtuální hudební nástroje. 9. Základy práce s interaktivní dotykovou tabulí, program SmartNotebook. 10. Tvorba multimediálních prezentací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 32 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost základních počítačových programů |
Odborné dovednosti |
---|
základní ovládání notačního programu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
aplikace hudebního softwaru v hudebním vzdělávání. Využití internetu, portály pro školní výuku. Virtuální hudební nástroje ve výuce. Využití krátké hudební smyčky v rytmické výchově. Aktivity v oblasti počítačového notopisu, rozpis hlasů, přehrávání zvuku, instalace programů. Nahrávání zvuku, jeho počítačové zpracování a archivace. Seznámení s využitím interaktivní dotykové tabule a programu SmartNotebook při hudební výuce. Tvorba multimediálních prezentací |
Odborné dovednosti |
---|
aplikace hudebního softwaru v hudebním vzdělávání. Využití internetu, portály pro školní výuku. Virtuální hudební nástroje ve výuce. Využití krátké hudební smyčky v rytmické výchově. Aktivity v oblasti počítačového notopisu, rozpis hlasů, přehrávání zvuku, instalace programů. Nahrávání zvuku, jeho počítačové zpracování a archivace. Seznámení s využitím interaktivní dotykové tabule a programu SmartNotebook při hudební výuce. Tvorba multimediálních prezentací |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
MuseScore 4 Handbook. MuseScore Ltd. 2024.
-
BREZINA, P. Technika a technológie v hudobnom vzdelávaní východiská, stav, perspektívy. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa. 2018.
-
DAUBRESSE, E., ASSAYAG, G. a J. FINEBERG. Technology and creation ? The creative evolution. Contemporary Music Review. 2009.
-
Dean, Roger T (ed.). The Oxford Handbook of Computer Music. Oxford University Press. 2011.
-
GROBÁR, M. Moderní HV ? o HV bez korektury. .
-
LÉVY, P. Kyberkultura. Praha: Karolinum. 2001.
-
VONDRÁČEK, V. Využití počítačů v hudební výchově 1. část.. 2008.
|