Vyučující
|
-
Černá Veronika, doc. PaedDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Metodologická východiska výzkumu v hudební výchově. 2. Hudebně výchovná praxe jako předmět zkoumání hudební pedagogiky. 3. Základní terminologický aparát metodologie výzkumu. 4. Klasifikace výzkumných metod. 5. Teoretické metody výzkumu, příklady užití. 6. Empirické metody výzkumu, příklady užití. 7. Dotazník, sémantický diferenciál. 8. Vědecký problém v hudebně pedagogicky zaměřené výzkumné práci. 9. Projekt výzkumu, stanovení hypotéz. 10. Organizace výzkumu. 11. Kvalitativní analýza. 12. Kvantifikace zkoumaných jevů. 13. Diskuse nad otázkami vyplývajícími z konkrétních témat disertačních prací a jejich výzkumných problémů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 130 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Orientovat se v hudební pedagogice. |
Odborné dovednosti |
---|
Číst, hrát na nástroj, zpívat a analyzovat projevy žáků. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zná metody hudební pedagogiky. |
Odborné dovednosti |
---|
Dokáže použít metody hudební pedagogiky v praxi. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Holström, L. G. Musicality and Prognosis.. Uppsala, 1963.
-
Kodejška, Miloš. Hudební výchova dětí předškolního věku II. Hudební prostředí v rodině a MŠ.. Praha: Univerzita Karlova, 1991.
-
Révész, Géza. Einführung in die Musikpsychologie. .. Bern, 1972.
-
Slavíková, Marie. Hudebně pedagogický výzkum na Katedře hudební kultury FPE ZČU v letech 1992-2014.. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014.
-
Váňová, Hana; Skopal, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice.. Praha: Karolinum, 2017.
|