Předmět: Vokální dovednosti 2

» Seznam fakult » FPE » KHK
Název předmětu Vokální dovednosti 2
Kód předmětu KHK/VOD2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kononova Veronika, doc. PaedDr.
  • Huclová Gabriela, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Nácvik a rozvíjení pěveckých dovedností na náročnějších kombinovaných cvičeních, při interpretaci dětských písní soudobých autorů a skladeb z oblasti nonartificiální hudby jazz, country, folk, pop, šanson. Pěvecká literatura dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům, pěveckým dovednostem studenta a potřebám pedagogické praxe. Aplikace teoretických znalostí a pěveckých dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení dětského hlasu a nácviku písně. Reflexe proběhlé výstupové praxe diskuse o uplatnění získaných dovedností v praxi.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
  • Projekt individuální [40] - 13 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
student ovládá práci s hlasem a má upevněny základní dovednosti pěvecké techniky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky Dokáže interpretovat a stylově rozlišit jednodušší skladby různých slohových období a žánrů
Výsledky učení
student ovládá svůj hlas a má upevněny pěvecké návyky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky. Je připraven na kultivovaný a erudovaný hlasový projev budoucího učitele Hv, na stylové provádění skladeb různých slohových období i žánrů a dokáže aplikovat teoretické znalosti a pěvecké dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení třídního kolektivu
Vyučovací metody
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Bokůvková, Vlasta; Jiroušková, Svatava. Uplatnění písní v pěvecké výchově na pedagogické fakultě. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1991. ISBN 80-7043-041-9.
  • KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodům populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0258.
  • SUCHÝ, Ondřej. Písničky z pohádek a dětských filmů (I?IV).
  • UHLÍŘ, Jaroslav a Zdeněk SVĚRÁK. Praha : Fragment, 2013. ISBN . Když se zamiluje kůň.. 201. ISBN 978-80-7200-910-7.
  • VYDROVÁ, Jitka a kolektiv. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy.. Praha: MEDICAL HEALTHCOM, hlasové a sluchové centrum, 2014. ISBN 978-80-905554-4-.
  • Vydrová, Jitka. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-905554-5-7.
  • ŽÁČEK, Jiří a Pavel JURKOVIČ. Jak se počítají koťata.. Praha : Portál s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7367-789-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr