|
Vyučující
|
-
Matějová Jana, doc. PaedDr.
-
Tlili Hana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Nácvik a rozvíjení pěveckých dovedností na náročnějších kombinovaných cvičeních, při interpretaci dětských písní soudobých autorů a skladeb z oblasti nonartificiální hudby jazz, country, folk, pop, šanson. Pěvecká literatura dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům, pěveckým dovednostem studenta a potřebám pedagogické praxe. Aplikace teoretických znalostí a pěveckých dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení dětského hlasu a nácviku písně. Reflexe proběhlé výstupové praxe diskuse o uplatnění získaných dovedností v praxi.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student ovládá práci s hlasem a má upevněny základní dovednosti pěvecké techniky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky Dokáže interpretovat a stylově rozlišit jednodušší skladby různých slohových období a žánrů |
| Výsledky učení |
|---|
| student ovládá svůj hlas a má upevněny pěvecké návyky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky. Je připraven na kultivovaný a erudovaný hlasový projev budoucího učitele Hv, na stylové provádění skladeb různých slohových období i žánrů a dokáže aplikovat teoretické znalosti a pěvecké dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení třídního kolektivu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bokůvková, Vlasta; Jiroušková, Svatava. Uplatnění písní v pěvecké výchově na pedagogické fakultě. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1991. ISBN 80-7043-041-9.
-
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodům populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0258.
-
SUCHÝ, Ondřej. Písničky z pohádek a dětských filmů (I?IV).
-
UHLÍŘ, Jaroslav a Zdeněk SVĚRÁK. Praha : Fragment, 2013. ISBN . Když se zamiluje kůň.. 201. ISBN 978-80-7200-910-7.
-
VYDROVÁ, Jitka a kolektiv. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy.. Praha: MEDICAL HEALTHCOM, hlasové a sluchové centrum, 2014. ISBN 978-80-905554-4-.
-
Vydrová, Jitka. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-905554-5-7.
-
ŽÁČEK, Jiří a Pavel JURKOVIČ. Jak se počítají koťata.. Praha : Portál s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7367-789-3.
|