|
Vyučující
|
-
Švojgr Dipanjan, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Exkurze je zaměřena na výrobu elektrické energie v tepelných, jaderných a vodních elektrárnách a na její přenos nebo na výrobu točivých a netočivých elektrických strojů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Exkurze, výuka v terénu
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní znalosti z fyziky na úrovni středního všeobecného vzdělání. Doporučuje se absolvování předmětů ELTA a ELTB |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zpracovat audativní a vizuální poznatky do požadované formy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| z výroby, přenosu a přeměny elektrické energie. |
| identifikuje druhy strojů a jejich částí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| v oblasti trasferu odborných informací z praxe do vyučovacího procesu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
JANÍK A KOL. Oborové didaktiky: vývoj ? stav ? perspektivy. Brno, 2015.
-
PAVLOVKIN, J., NOVÁK, D. ĎURIŠ, M. Elektrotechnika. Banská Bystrica, 2014. ISBN 978-80-557-0777-8.
|