|
Vyučující
|
-
Kolerusová Freya, Mgr. et Mgr.
-
Veselá Eva, Mgr.
-
Kyselo Alena, Mgr. BA
-
Zoubková Barbora, Mag. phil.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Didaktika cizích jazyk a vědy s ní souvisejíci 2.Základní terminologie didaktiky cizích jazyků, didaktiky německého jazyka 3.-4. Metody cizojazyčného vyučování 5.-6. DaF- vyučování v České republice (rámcové programy, pedagogické dokumenty, aktuální učební soubory) 7. "Job shadowing" (úzká spolupráce s fakultními učiteli) 8. -9. Učitel a jeho postavení ve společnosti, kompetence učitele 10.-11. Mimoškolní výuka NJ, možnosti a způsoby motivace učení se NJ 12-13.Závěrečné kolokvium a zhodnocení semináře
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Seminář
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 37 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat základními teoretickými znalostmi obecné didaktiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zpracovat a prezentovat poznatky získané řešeší (nejen) v odborné literatuře |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat základní pojmy teorie didaktiky a metodiky výuky NJ |
| popsat a vymezit kompetence (dobrého) učitele NJ |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozlišit a aplikovat základní formy práce s výslovností, slovní zásobou a nácvikem mluvnického učiva v rámci výuky NJ |
| analyzovat a diskutovat teoretické poznatky s odborníky z praxe |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Společný evropský referenční rámec pro jazyky :jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
-
BALLWEG, S., DRUMM, S. et.al. Wie lernt man die Fremdsprache Deutsch?. ISBN 978-3-12-606966-3.
-
BUTTNER, A.. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Brno. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi.. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
FUNK, H., KOENIG, M. Grammatik lehren und lernen. Berlin, 1991.
-
JANÍKOVÁ, V. Výuka cizích jazyků. Praha, 2011. ISBN 987-80-247-3512-2.
-
LEGUTKE, M., SCHART, M.:. Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung: Buch mit DVD.. ISBN 978-3-12-606522-1.
-
MÜLLER, B.-D. Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Berlin, 1994. ISBN 3-468-49672-9.
-
NEUNER, G., HUNFELD,H. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Berlin, 1993. ISBN 978-3-468-49676-9.
-
RAMPILLON, U. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. Ismaning, 1989. ISBN 3-19-006967-0.
-
ROCHE, J. TERRASI- HAUFE, E., GIETL, K., SINNIC, M.:. 33 Methoden: DaZ im Deutschunterricht.. ISBN 978-3-403-07687-2.
-
Šimoník, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno : MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.
-
ZIEBBEL, B., MENSE, H. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. Berlin, 2002. ISBN 3-468-49633-8.
|