|
Vyučující
|
-
Varhaníková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Veselá Eva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1.- 6. Úvod, přehled konverzačních témat se zaměřením na vybrané gramatické jevy, přehled základních jazykových prostředků pro vyjádření názoru, zahájení a vedení podnětné diskuze, argumentace. Téma: Die einsame Insel (Artikel- Wörter und Substantiv podstatná jména, použití členů) Téma: Origienelle Gegenstände als Geschenk? (Tempusformen: Präsens, Präteritum, Perfekt vyjádření času: přítomnost, minulost) Téma: Was finden Sie schön? (Adjektiv: Deklination, Graduierung přídavná jména: deklinace, stupňování) 7.-12. Téma: Eine Geschichte erzählen? (Präpositionen - předložky) Téma: Ist Bücher lesen "out"? (Modalverben modální slovesa) Téma: Lernen ein Problem? (Nebensätze vedlejší věty) Téma: Ein idealer Lehrer (Infinitiv mit "zu" infinitiv s "zu")
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 12 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat jazykovými znalostmi němčiny na úrovni A2 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| aplikovat teoretické znalosti a formulovat korektní věty v němčině |
| dodržovat gramatické, lexikální a fonetické zásady |
| rozlišit vhodné jazykové prostředky pro danou komunikační situaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dorozumět se v základních situacích v německojazyčném prostředí |
| oznámit fakta konverzačnímu partnerovi a zeptat se na ně |
| pracovat s autentickými materiály za podpory multimédií (audio, video, internet) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Doplňující autentické materiály: německý tisk, TV, rádio, internet..
-
Dreke, M., Lind, W. Wechselspiel. Interaktive Arbeitsblätter für die Partnerarbeit im Deutschunterricht. München, 2013. ISBN 978-3-12-606529-0.
-
Hladík, P. 111 her pro atraktivní výuku jazyků. Praha, 2016. ISBN 978- 80-247-5840-.
-
Keprtová, M. Německo-česká konverzace I. Olomouc, 1990. ISBN 80-85275-14-7.
-
Swerlowa, O. Grammatik und Konversation 1. Arbeitsblätter für den Deutschunterricht.. Stuttgart, 2017. ISBN 978-3-12-606362-3.
-
Swerlowa, O. Grammatik und Konversation 2. Arbeitsblätter für den Deutschunterricht.. Stuttgart, 2017. ISBN 978-3-12-606364-7.
|