Předmět: Motivace a aktivizace žáků v hodinách NJ

» Seznam fakult » FPE » KNJ
Název předmětu Motivace a aktivizace žáků v hodinách NJ
Kód předmětu KNJ/NJMOT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Středová Eva, Mgr. Ph.D.
  • Novotná Jana, Mgr.
Obsah předmětu
1. Úvod, základy problematiky efektivní rané výuky NJ. 2. - 3. Motivace a aktivizace žáků ve výuce (zásady, koncepty, metody, praxe). 4. Cíle jazykové animace a role koordinačního centra Tandem. 5. - 7. Praktické ukázky aktivizačních prvků a aktivit pro ranou výuku NJ. 8. - 9. Příspěvky studentů, prezentace, diskuze, reflexe. 10. Hodnocení kurzu, vytvoření portfolia.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 10 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 20 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni A2/B1
Odborné dovednosti
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály
Výsledky učení
Odborné znalosti
formulovat hlavní teoretické zásady (efektivní) rané výuky NJ
Odborné dovednosti
navrhnout a kriticky zhodnotit aktivity pro atraktivní výuku NJ
samostatně, kriticky pracovat s autentickými materiály za podpory multimédií (audio, video, internet)
aplikovat teoretické poznatky v reálné výuce
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Doplňující autentické materiály: německý tisk, TV, rádio, internet..
  • www.blinde-kuh.de/index.html.
  • www.labbe.de.
  • www.tandem-org.cz/sekce/jazykova-animace.
  • Hanšpachová, J., Řandová, Z. Němčina plná her. Praha, 2006. ISBN 80-7367-109-3.
  • Harris, B. Mehr Motivation und Abwechslung im Unterricht!. 2013. ISBN 978-3-8346-2328-7.
  • Hladík, P. 111 her pro atraktivní výuku jazyků. Praha, 2016. ISBN 978- 80-247-5840-.
  • Mešková, M. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.
  • Pavlíková, G. Němčina pro nejmenší. Praha, 2003. ISBN 80-71-68-847-9.
  • Piepho, H.-E. Lerneraktivierung im Fremdsprachenunterricht. Hannover, 2003. ISBN 3-7815-1257-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr