|
Vyučující
|
-
Varhaníková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Veselá Eva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, základy problematiky efektivní rané výuky NJ. 2. - 3. Motivace a aktivizace žáků ve výuce (zásady, koncepty, metody, praxe). 4. Cíle jazykové animace a role koordinačního centra Tandem. 5. - 7. Praktické ukázky aktivizačních prvků a aktivit pro ranou výuku NJ. 8. - 9. Příspěvky studentů, prezentace, diskuze, reflexe. 10. Hodnocení kurzu, vytvoření portfolia.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 20 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat jazykovými znalostmi na úrovni A2/B1 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| formulovat hlavní teoretické zásady (efektivní) rané výuky NJ |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout a kriticky zhodnotit aktivity pro atraktivní výuku NJ |
| samostatně, kriticky pracovat s autentickými materiály za podpory multimédií (audio, video, internet) |
| aplikovat teoretické poznatky v reálné výuce |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Doplňující autentické materiály: německý tisk, TV, rádio, internet..
-
www.blinde-kuh.de/index.html.
-
www.labbe.de.
-
www.tandem-org.cz/sekce/jazykova-animace.
-
Hanšpachová, J., Řandová, Z. Němčina plná her. Praha, 2006. ISBN 80-7367-109-3.
-
Harris, B. Mehr Motivation und Abwechslung im Unterricht!. 2013. ISBN 978-3-8346-2328-7.
-
Hladík, P. 111 her pro atraktivní výuku jazyků. Praha, 2016. ISBN 978- 80-247-5840-.
-
Mešková, M. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.
-
Pavlíková, G. Němčina pro nejmenší. Praha, 2003. ISBN 80-71-68-847-9.
-
Piepho, H.-E. Lerneraktivierung im Fremdsprachenunterricht. Hannover, 2003. ISBN 3-7815-1257-6.
|