|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rozbor videozáznamů hodin NJ z hlediska RVP a ŠVP 2. " 3. " 4. " 5. Simulace výstupů jednotlivých studentů dle RVP a ŠVP 6. " 7. " 8. " 9. " 10. " 11. " 12. " 13. " Simulace výstupů zaměřeny na výklad a nácvik jazykových prostředků ve výuce Nj(5 - 7),řečových dovedností (8 - 11), reálií a práci s textem.(12 - 13).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat základními teoretickými znalostmi lingvistických, pedagogických/didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat s odbornou literaturou |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| posat školní prostředí, zejména pak základní školské dokumenty pro SŠ |
| charakterizovat spektrum učebnic NJ určených různým typům a stupňům škol |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat klady i případné lingvodidaktické chyby v simulovaných výstupech svých i kolegů |
| vybrat a zhodnotit učební styl a metody pro efektivní nácvik jazykových prostředků ve výuce na SŠ |
| propojit teoretické a praktické znalosti z předchozího studia a uplatnit je v praxi |
| provést reflexi a sebereflexi výuky NJ |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
BASTIAN, J. Feedback-Methoden. 2016. ISBN 978-3-407-25754-3.
-
BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler.. Ismaning, 1996. ISBN 3-19-001586-4.
-
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi.. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
JANÍK, T.; HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno, 2005. ISBN 80-210-3884-5.
-
KOHLER, K. Reflexionskarten fur den Unterricht. 2016. ISBN 978-3-407-62994-4.
-
Krbůšková,V. :. Pedagogická praxe - metodické pokyny.In:Pedagogická praxe na základní a střední a střední škole. S. 81-90.. ZČU v Plzni, PedF, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Müller-Karpe,B. Mein Material-Pool für alle Fälle 100 x Texte und Aufgaben für den DaZ-Unterricht: Abwechslungsreiche Kopiervorlagen für die Sekundarstufe. Verlag an der Ruhr, 2019. ISBN 978-3834640482.
-
PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem. ISBN 80-244-0444-3.
-
SCHMIDJELL, A., ZIEELL, B. Unterrichtsbeobachtung und kollegiale Beratung. Buch mit DVD..
-
Šimoník, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno : MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.
-
Ziebell, B.:. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten.. Goethe-Institut München, 2003. ISBN 3-46849633-8.
|