|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Témata výuky: 1.Úvod seznámení se s náplní kurzu, doporučená literatura 2.Teoretické zásady přípravy vyučovací hodiny, příprava vlastní 3.Výběr a zhodnocení učebního stylu a metod vhodných pro nácvik jednotlivých jazykových prostředků ve výuce NJ na ZŠ 4. Dotazovací styly, typy testování, hodnocení vědomostí a dovedností žáků, sebereflexe jako zpětný pohled na sebe sama v roli učitele 5.-12. Realizace vlastních vyučovacích jednotek, skupinové sdílení a hodnocení 13. Evaluace kurzu, doporučení pro vlastní pedagogickou praxi na ZŠ " 13. " Simulace výstupů zaměřeny na výklad a nácvik jazykových prostředků ve výuce Nj(5 - 7),řečových dovedností (8 - 11), reálií a práci s textem.(12 - 13).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat základními teoretickými znalostmi lingvistických, pedagogických/didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat s odbornou literaturou |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat školní prostředí, zeména pak základní školské dokumenty pro ZŠ |
| charakterizovat spektrum učebnic NJ určených různým typům a stupňům škol |
| Odborné dovednosti |
|---|
| provést reflexi a sebereflexi výuky |
| identifikovat klady a případné lingvodidaktické chyby v simulovaných výstupech svých i kolegů |
| vybrat a zhodnotit učební styl a metody pro efektivní nácvik jazykových prostředků ve výuce na ZŠ |
| propojit teoretické a praktické znalosti a dovednosti z předchozího studia a uplatnit je v praxi |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Dokumenty MŠMT ČR..
-
BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler.. Ismaning, 1996. ISBN 3-19-001586-4.
-
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi.. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
HENNIES, J., RITTER M. Deutschunterricht in der Inklusion .. ISBN 978-3-12-688064-0.
-
JANÍK, T.; HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno, 2005. ISBN 80-210-3884-5.
-
KRELLE, M., SENN, W. Qualitäten von Deutschunterricht. Empirische Unterrichtsforschung im Fach Deutsch.. ISBN 978-3-12-688067-1.
-
PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem.. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
-
Šimoník, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno : MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.
-
TRIM, J. L. M. Gemeinsamer europaischer Referenzrahmen fur Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. 2017. ISBN 978-3-12-606520-7.
-
ZIEBELL, B.; MEESE, H. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten.. Berlin, 2002. ISBN 3-468-49633-8.
-
Ziebell, B.:. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten.. Goethe-Institut München, 2003. ISBN 3-46849633-8.
|