|
Vyučující
|
-
Zoubková Barbora, Mag. phil.
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s praxí divadelní tvorby. Vytvoří inscenaci s využitím různých výrazových prostředků. 1. Gesta, mimika, pohyb. 2. Hlas, mluvení, rétorická cvičení 3. Využití prostoru na jevišti 4. Kostýmy, rekvizity a hudba 5. Proces a produkt v divadle 6. Improvizace 7. Struktura divadelní hry 8. Vývoj postavy 9. Koncepce dialogu 10. Dramaturgie a režie 11. Výběr a adaptace témat a materiálu pro jeviště
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 15 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student se orientuje v základní divadelní terminologii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| hovoří německy na úrovni min. B1 |
| student je schopen číst a interpretovat německé literární a dramatické texty |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student vysvětlí základní prvky divadelní tvorby |
| student charakterizuje základní dramaturgické postupy a režijní koncepce |
| student analyzuje vývoj postav v dialogu |
| student vybere vhodné téma či materiál a adaptuje ho pro divadelní prostředí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student využívá gesta, mimiku a pohyb k vyjádření emocí a myšlenek postav |
| student efektivně využívá prostor na jevišti |
| student je schopen improvozovat při tvorbě a provádění scén |
| student pracuje s rekvizitami a kostýmy |
| student přenese divadelní koncepty do konkrétního produktu - inscenace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Projektová výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Projektová výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Prezentace práce studentů, |
| Projektová výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Hruschka, O. Theater machen. Eine Einführung in die theaterpädagogische Praxis. Paderborn, 2016. ISBN 9783825246358.
-
List, V. Theater als Unterrichtsfach : didaktische Überlegungen und Konstituenten für ein Konzept für Theaterunterricht. Dissertation.. Siegen, 2018.
-
Ulrychová, I. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha, 2016. ISBN 9788073314088.
|