|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Výukové materiály DaF (definice, funkce, role, přehled) 2. Analýza výukových materiálů (kritéria, výběr, analýza, doporučení) 3. Audio materiály k porovnání 4. Funkce obrázků ve výuce 5. Prezentace interaktivní tabule a digitálních cvičeni 6. Mikrovýstupy na tabuli a různé cvičení 7. Význam a možnosti sebehodnocení žáků v učebnicích 8. -11. Prezentace zvoleného učebnicového souboru, diskuze 12. Prezentace a možnosti spolupráce s nakladatelstvím (Fraus, Hueber, Klett) 13. Evaluace kurzu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat jednotlivé jazykové úrovně dle Společného evropského jazykového rámce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat s odbornou literaturou |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| formulovat kritéria výběru vhodných výukových materiálů pro ZŠ |
| popsat a charakterizovat nejpoužívanější učební soubory na ZŠ v ČR |
| definovat důležitost pojmu a možnosti evaluace ve vyučování na ZŠ |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat výukové materiály z hlediska jejich efektivity pro výuku NJ na ZŠ |
| prezentovat a obhájit vybraný učební materiál |
| samostatně pracovat s interaktivní tabulí a elektronickou podporou učebnic |
| prezentovat vlastní výukový materiál |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
aktuální učebnice pro základní školy.
-
Stockholmer Kriterienkatalog.
-
KAST B., NEUNER, G. Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von LZur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht.t.
-
STEINIG, W., HUNEKE, H.-W. Sprachdidaktik Deutsch. Eine Einführung.
-
STORCH, G. Deutsch als Fremdsprache- Eine Didaktik. Paderborn, 2009.
|