|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Vytváření kooperující skupiny, Učení a partnerská spolupráce, Komunikační roviny řešení problému, formulace argumentů Evaluace, hodnocení a ocenění Etoedukativní systémy a jejich místo ve vzdělávacím procesu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednáška s diskusí, Skupinová výuka, Demonstrace dovedností
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| splnění odborných kvalifikačních požadavků |
| Výsledky učení |
|---|
| studenti si v praktických seminářích a v kontextu se studovanou literaturou uvědomí základní principy činnostního učení, interaktivních metod vzdělávání. V kurzu si také studenti uvědomí své osobní dispozice pro práci s lidmi pro úspěšné zapojení do kolektivu, pro prezentování vlastních postojů i pro vedení skupiny |
| Vyučovací metody |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Portfolio, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Černík, Roman. Zaměřeno na spolupráci. Vyd. 1. Rokycany : DDM Rokycany, 2008. ISBN 978-80-254-1648-8.
-
Dubec, M. Zásobník metod používaných v OSV.. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-02-9.
-
Srb. V. Jak na osobnostní a sociální výchovu. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-00-5.
-
Valenta, J. Učit se být: témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ.. Praha, 2003. ISBN 80-86106-10-1.
-
Valenta, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2006. ISBN 80-239-4908-X.
|