Vyučující
|
-
Franková Helena, PhDr. Ph.D.
-
Kesl Petr, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Člověk s postižením a znevýhodněním. 2. Specifika přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami. 3. Sociální integrace a inkluzivní začleňování osob s handicapem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Diskuse
- Kontaktní výuka
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
splnění odborných kvalifikačních požadavků |
Výsledky učení |
---|
student se orientuje v problematice jednotlivých druhů zdravotního postižení, zdravotního znevýhodnění a sociálního znevýhodnění vzhledem k různým případům žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Doporučená literatura
|
-
Lang, Greg; Berberich, Chris. Každé dítě potřebuje speciální přístup : vytváření integrovaných a inkluzivních tříd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4.
-
Slowík, Josef. Inkluzivní speciální pedagogika. Praha, 2022. ISBN 978-80-271-3010-8.
-
Slowík, Josef. Speciální pedagogika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
-
Vítková, Marie. Integrativní speciální pedagogika : integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
-
Zelinková, Olga. Poruchy učení : dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
|