Course: Didactics of health education A

» List of faculties » FPE » KPG
Course title Didactics of health education A
Course code KPG/DIVZA
Organizational form of instruction Lecture + Seminar
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Klíma Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Contact hours - 24 hours per semester
  • Preparation for comprehensive test (10-40) - 20 hours per semester
  • unspecified - 13 hours per semester
  • Presentation preparation (report) (1-10) - 5 hours per semester
prerequisite
Knowledge
- definovat základní pojmy z obecné didaktiky, - popsat strukturu pedagogického procesu, - objasnit tematické oblasti z oboru Výchova ke zdraví.
Skills
- sestavit v podobě myšlenkové mapy pedagogický proces,
- kriticky zhodnotit jednotlivé výukové strategie
Competences
N/A
N/A
learning outcomes
Knowledge
- charakterizovat Výchovu ke zdraví jako vzdělávací obor v RVP ZV,
- vysvětlit význam Výchovy ke zdraví v současném vzdělávání,
- popsat očekávané výstupy a tematické celky ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví
- popsat spojitost očekávaných výstupů s odbornými tématy z oblasti podpory zdraví,
- vysvětlit didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy,
- objasnit podstatu mezipředmětových vztahů ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví,
- charakterizovat formy implementace průřezových témat z RVP ZV do vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví,
- vysvětlit význam reflexe ve vzdělávání v oborové didaktice. Popsat jednotlivé formy reflexe směřující k sebepoznání a rozvoji osobnostních a odborných kompetencí studenta učitelství.
Skills
- navrhovat možnosti naplňování klíčových kompetencí ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví,
- transformovat očekávané výstupy a tematické celky ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví do školních vzdělávacích programů a ročních tematických celků,
- prakticky realizovat didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy,
- volit efektivní formy implementace mezipředmětových vztahů a průřezových témat do edukačního procesu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví,
- využívat reflexi k sebepoznání a rozvoji osobnostních a odborných kompetencí ve vzdělávání v oborové didaktice.
Competences
N/A
N/A
teaching methods
Knowledge
Lecture
Lecture supplemented with a discussion
Self-study of literature
Individual study
Students' portfolio
Seminar classes
E-learning
Discussion
Skills
Lecture
Competences
Lecture supplemented with a discussion
Lecture
Self-study of literature
Students' portfolio
Seminar classes
E-learning
Discussion
- přednáška založená na výkladu, - přednáška s diskusí, - samostudium, - prezentace práce studentů, - seminární výuka (badatelské metody), - e-learning, - diskuze s reflexí.
assessment methods
Knowledge
Test
Seminar work
reflexe a sebehodnocení
Skills
Test
Seminar work
reflexe a sebehodnocení
Competences
reflexe a sebehodnocení
Test
Seminar work
Recommended literature
  • ČÁBALOVÁ, D., PODROUŽEK, L. Kooperativní a projektová výuka v učitelství výchovy ke zdraví. Sborník příspěvků ?Výchova ke zdraví a aktivní životní styl. 2013.
  • ČÁBALOVÁ, D., PODROUŽEK, L. Specifika přírodovědného vzdělávání v primární škole se zřetelem k projektové a kooperativní výuce.. Plzeň, 2013.
  • FIALOVÁ, L. et al. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví. Praha, 2014. ISBN 978-80-246-2885-1.
  • HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, L., SLAVÍK, J. Modelování kurikula. Plzeň: ZČU, 2020. ISBN 978-80-261-0903-7.
  • Kovaříková, Miroslava; Marádová, Eva. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. 2020. ISBN 978-80-7603-142-5.
  • PODROUŽEK, L., ČÁBALOVÁ, D. Varianta pojetí didaktiky výchovy ke zdraví v profesní přípravě studentů učitelství základní školy. Sborník příspěvků ?Výchova ke zdraví a aktivní životní styl?. Plzeň, 2014.
  • Sharma, M. Theoretical foundations of health education and health promotion. 2013.
  • SLAVÍK, Jan, Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ a Pavla SOUKUPOVÁ. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020. ISBN 978-80-261-0920-4.
  • Valenta, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Vyd. 1. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4473-5.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester