|
Lecturer(s)
|
-
Hechtová Jana, MgA. Ph.D.
-
Tůma Petr, Mgr. et MgA.
-
Ogulcuklu Vladimíra, PaedDr. PhD.
-
Durasová Kateřina, MgA. Ph.D.
|
|
Course content
|
Drama methods in nursery school. Work with stories. Relation of voice production, inner feeling and body language. Resonance, vocal range, dynamics. Voice and speech warm-up. Simple nursery rhymes (rhythm, pronunciation). Work with a text - preparation of prosaic text for public presentation.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Cooperative instruction, One-to-One tutorial, Skills demonstration, Individual study, Practicum
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Individual project (40)
- 16 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Vysvětlit podstatu oboru dramatická výchova. Znát základní metody dramatické výchovy. |
| Skills |
|---|
| Jednat v jednoduchých herních situacích, naplňovat zadání z oblasti základních metod dramatické výchovy (plná hra, metody verbálně-zvukové a pantomimicko-pohybové). Rozlišit herní a reálnou situaci. |
| Competences |
|---|
| N/A |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Vysvětlit základní pojmy dramatické výchovy. Znát metody dramatické výchovy vhodné pro práci s předškolními dětmi. |
| Skills |
|---|
| Vést činnost pro předškolní děti s využitím metod dramatické výchovy. Sdělně přečíst vybraný text pro dětského posluchače, pracovat s dětským posluchačem směrem k porozumění textu. |
| Competences |
|---|
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Practicum |
| Individual study |
| Textual studies |
| Skills |
|---|
| Practicum |
| Collaborative instruction |
| Group discussion |
| Discussion |
| Self-study of literature |
| Competences |
|---|
| Group discussion |
| Practicum |
| Textual studies |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Skills demonstration during practicum |
| Individual presentation at a seminar |
| Group presentation at a seminar |
| Self-evaluation |
| Skills |
|---|
| Skills demonstration during practicum |
| Competences |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
| Group presentation at a seminar |
|
Recommended literature
|
-
Emílie Zámečníková. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory.
-
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.
-
Martinec Václav. Učíme děti mluvit a vyprávět, aneb, Sedmero pohádek o sedmi kouzelnících. Brno. 2015.
-
Polzerová, Eva. Pohybová průprava jako součást dramatické výchovy : (průprava dětí mladšího školního věku). Praha : Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1995. ISBN 80-7068-068-7.
-
Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.
-
Valenta, J. Hraní rolí ve výchově a vyučování : s hlavním zřetelem k výchovné dramatice. Institut sociálních vztahů nakladatelství.
|