Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Člověk s mentálním postižením a jeho osobnost Raná péče a předškolní výchova a vzdělávání dětí s mentálním postižením Základní vzdělávání žáků s mentálním postižením Profesní příprava a celoživotní vzdělávání osob s mentálním postižením Principy a zásady vzdělávání osob s mentálním postižením Inkluzivní přístupy ve vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením Využití zážitkové pedagogiky a alternativních prvků a metod ve výchově a vzdělávání jedinců s mentálním postižením Kreativita ve výchově a vzdělávání osob s mentálním postižením Speciální metody v edukaci jedinců s mentálním postižením Možnosti využití moderních technologií ve vzdělávání osob s mentálním postižením Specifika vzdělávání a osobnostního rozvoje seniorů s mentálním postižením
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Seminář
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 5 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student disponuje základními znalostmi z oboru speciální pedagogiky, dále z pedagogiky a didaktiky své aprobace, psychologických disciplín (vývojové psychologie, psychologie osobnosti, patopsychologie), biologie člověka a přehledu aktuální školské legislativy |
Výsledky učení |
---|
student porozumí specifikům vzdělávání osob s mentálním postižením, reflektuje možnosti přístupu k dětem, žákům, studentům i dospělým lidem s tímto postižením při výchově a vzdělávání a dokáže je prakticky aplikovat včetně vytvoření individuálního vzdělávacího plánu |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Černá, Marie. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vydání druhé.. Praha: UK Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3071-7.
-
Slowík, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
-
Švarcová-Slabinová, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 4., přeprac.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-889-0.
-
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Valenta, Milan. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Parta, 2013. ISBN 978-80-7320-187-6.
|