|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
Philosophy Games The position plays in society, the historical context of gaming activities specifics of children's games Game and Leisure Game and competition Playing as a method of development cooperation Game at school
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture supplemented with a discussion, Project-based instruction, Skills demonstration, Lecture
- Preparation for an examination (30-60)
- 25 hours per semester
- Contact hours
- 26 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Orientovat se v základní pedagogické terminologii - klíčové pojmy, kategorie a jejich vymezení především z oblasti zážitkového a činnostního učení |
| Orientovat se v základních pojmech zaměřených na tvořivost a spolupráci |
| Skills |
|---|
| Spolupracovat ve skupině, reflektovat a pozitivně využívat dynamiku skupiny |
| Empaticky reagovat na podněty kolegů |
| Neagresivně formulovat a udělovat instrukce ke společné práci |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Orientovat se v různých členěních herních aktivit ve vztahu k jejich využití (věk, podmínky, principy) |
| Rozumět filozofickým souvislostem fenoménu hry |
| Znát základní metodická pravidla pro hru a její využití v konkrétních podmínkách praxe |
| Znát základní osobnosti z oblasti pedagogiky a filosofie hry a jejich přístupy k tématu hry |
| Skills |
|---|
| Zpracovat projekt využití herních technik a her v konkrétních pedagogických situacích, obhájit a vhodně argumentovat výběr her (projekt musí splňovat veškeré didaktické náležitosti, tj. především formulaci cíle hodiny, popis průběhu jednotlivých činností, reflexi zvolených aktivit) |
| Vydávat srozumitelné a věcné instrukce k úspěšnému průběhu herních aktivit ve zvolených tématických blocích |
| Využívat efektivně a empaticky herní situace k diagnostice žáků a skupiny |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecture supplemented with a discussion |
| Skills demonstration |
| Project-based instruction |
| Discussion |
| assessment methods |
|---|
| Combined exam |
| Seminar work |
|
Recommended literature
|
-
Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina. Krása a bolest : Úloha tvořivosti, umění a hry v životě trpících a postižených. Praha : Panorama, 1985.
-
Callois, Roger. Hry a lidé.. Ypsilon, Praha, 2001.
-
Fink, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
-
Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
-
Hlavsa, Jaroslav. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Kovalik, Susan. Integrovaná tematická výuka : Model. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-0-7.
-
Pike, Graham; Selby, David. Globální výchova : nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. [Praha] : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.
-
Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
-
Rýdl, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno : Marek Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.
|