Course: The game and its possibilities in the school

» List of faculties » FPE » KPG
Course title The game and its possibilities in the school
Course code KPG/HMSMP
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Pavlů Petr, Mgr. et MgA.
Course content
Philosophy Games The position plays in society, the historical context of gaming activities specifics of children's games Game and Leisure Game and competition Playing as a method of development cooperation Game at school

Learning activities and teaching methods
Lecture supplemented with a discussion, Project-based instruction, Skills demonstration, Lecture
  • Preparation for an examination (30-60) - 25 hours per semester
  • Contact hours - 26 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Orientovat se v základní pedagogické terminologii - klíčové pojmy, kategorie a jejich vymezení především z oblasti zážitkového a činnostního učení
Orientovat se v základních pojmech zaměřených na tvořivost a spolupráci
Skills
Spolupracovat ve skupině, reflektovat a pozitivně využívat dynamiku skupiny
Empaticky reagovat na podněty kolegů
Neagresivně formulovat a udělovat instrukce ke společné práci
learning outcomes
Knowledge
Orientovat se v různých členěních herních aktivit ve vztahu k jejich využití (věk, podmínky, principy)
Rozumět filozofickým souvislostem fenoménu hry
Znát základní metodická pravidla pro hru a její využití v konkrétních podmínkách praxe
Znát základní osobnosti z oblasti pedagogiky a filosofie hry a jejich přístupy k tématu hry
Skills
Zpracovat projekt využití herních technik a her v konkrétních pedagogických situacích, obhájit a vhodně argumentovat výběr her (projekt musí splňovat veškeré didaktické náležitosti, tj. především formulaci cíle hodiny, popis průběhu jednotlivých činností, reflexi zvolených aktivit)
Vydávat srozumitelné a věcné instrukce k úspěšnému průběhu herních aktivit ve zvolených tématických blocích
Využívat efektivně a empaticky herní situace k diagnostice žáků a skupiny
teaching methods
Knowledge
Lecture supplemented with a discussion
Skills demonstration
Project-based instruction
Discussion
assessment methods
Combined exam
Seminar work
Recommended literature
  • Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina. Krása a bolest : Úloha tvořivosti, umění a hry v životě trpících a postižených. Praha : Panorama, 1985.
  • Callois, Roger. Hry a lidé.. Ypsilon, Praha, 2001.
  • Fink, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
  • Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
  • Hlavsa, Jaroslav. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
  • KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
  • Kovalik, Susan. Integrovaná tematická výuka : Model. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-0-7.
  • Pike, Graham; Selby, David. Globální výchova : nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. [Praha] : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.
  • Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
  • Rýdl, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno : Marek Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Pre-school Teachers (19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Summer