|
Vyučující
|
-
Hošták Radek, doc. PaedDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Charakteristika komparativní analýzy. Zásady výběru a definování, resp. zkoumání jednotlivých prvků analýzy, jejich deskripce a možné interpretace. Zásady výběru srovnatelných pedagogických dokumentů a práce s nimi metodou juxtapozice (položení vedle sebe). Pedagogické dokumenty nadnárodního, celostátního nebo místního charakteru. Komparativní analýza na mikroúrovni a makroúrovni, chronologická (historicko-srovnávací), synchronní analýza, kvantitativní a kvalitativní analýza s různým metodologickým pohledem. Hermeneutické a pozitivistické pojetí komparativní analýzy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| schopnost číst s porozuměním odborný cizojazyčný text (AJ, RJ) |
| Pochopit vybrané principy školního kurikula vybraného státu. |
| Analyzovat dle vybraných kritérií školský systém vybraného státu. |
| Provádět komparaci kurikulárních a dalších pedagogických dokumentů vybraných států. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Číst s porozuměním odborný cizojazyčný text pedagogického zaměření a kurikula vybraných států. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student analyzuje vybraný zahraniční vzdělávací systém podle předem daných kritérií a přeloží ho do češtiny. Analyzuje případné možnosti využití vybraných prvků zahraničního vzdělávacího systému v našem školství (seminární práce) |
| Analyzovat vybrané zahraniční vzdělávací systémy podle předem daných kritérií. |
| Analyzovat možnosti využití vybraných prvků zahraničního vzdělávacího systému v našem školství . |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikovat vybrané prvky vybraného zahraničního systému školství v našich podmínkách. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Samostatná práce studentů, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kosová, B., Kasáčová, B. Základné pojmy a vztahy v edukácii..
-
Maňák, J., Švec, Š., Švec V. a kol. Slovník pedagogické metodologie..
-
Meyer, H. Schulpädagogik I..
-
Meyer, H. Schulpädagogik II..
-
Sitatov, V.A. Didaktika. Academia.
-
Svobodová, J. a kol. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí..
-
Valenides, N. a kol. Teacher professional Development..
|