Lecturer(s)
|
-
Klaban Gregorová Darina Josephine, MgA. Ph.D.
-
Pavlů Petr, Mgr. et MgA.
|
Course content
|
1. - 4. scheduling education project 5. - 8. preparation and execution of a project 9. - 12. reflex project, presentation result project
|
Learning activities and teaching methods
|
Cooperative instruction, Students' portfolio, Group discussion, Individual study
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 20 hours per semester
- Team project (50/number of students)
- 40 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
No particular prerequisites specified. |
learning outcomes |
---|
Students will prepare in pairs their own project of a lesson of drama teaching in any settings. They will realize, reflect and present the project and its results on an atelier day (including the documentation of the project). |
teaching methods |
---|
Cooperative instruction |
Group discussion |
Individual study |
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Project |
Recommended literature
|
-
Hlavsa, Jaroslav. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Kasíková, Hana. Moderní vyučování IV kooperativní učení : učíme se spolupráci spoluprací. [S.l.] AISIS, 2005.
-
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : Zásobník dramatických her a informací. 7., rozš. vyd. Praha : Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.
-
Pemberton-Billing, R. N. - Clegg, J.D. Vyučování dramatu. Praha, ARTAMA, 1991.
-
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
|