Vyučující
|
-
Šimek Štěpán, Mgr. et MgA.
-
Joanidisová Jaroslava, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Budování důvěry. Vytváření skupiny. Aktivní účast na společné hře. Objevování sebe a okolního světa Výtvarné techniky k vyjádření nálady, pocitu a charakteru Hudba jako zdroj inspirace a poznání, vyjádření nálady a pocitu Práce s textem, literární tvořivost Hra v roli. Improvizace a etudy Herecké techniky a jejich uplatnění v pedagogické praxi Strukturované drama. Zážitková pedagogika. Hranice mezi DV a terapií
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Výsledky učení |
---|
studenti budou schopni prožít, zreflektovat a vztáhnout prožité s reflexí k vlastním přípravám lekcí DV |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : Zásobník dramatických her a informací. 7., rozš. vyd. Praha : Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.
-
Machková, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. 2., upr. vyd. Praha : NIPOS, 2007. ISBN 978-80-7068-207-4.
-
Mlejnek, Josef. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 2004. ISBN 80-7068-163-2.
-
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
|