|
Vyučující
|
-
Robovský Tomáš, Ph.D.
-
Bilčíková Irena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
pokus
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Students to have knowedge on basic methods of facilitating learning for learners in general education settings. Students to have knowledge on basic evaluations methods for learners in general education settings. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Students to be able to facilitate basic lessons in English language. Students to be able to hold basic discussions on teaching in English. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Students gain knowledge on teaching processes and strategies. Students gain knowledge on currents international trends in in special and inclusive education. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Students demonstrate application of teaching strategies in class. Students reflect on teaching strategies that they would use in inclusive settings. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Situační učení (vč. micro-teachingu), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Inscenační metody, hraní rolí, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
|