Lecturer(s)
|
-
Novák Mikuláš, Mgr.
-
Hušková Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Votke Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Orna Antonín, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nugumanova Alexandra, Mgr. Ph.D.
-
Khalilzadeh Michael Gregory, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
Content: 1. Specifics of scientific research on social phenomena, 2. Qualitative and quantitative research strategy, 3. Conceptualization of the research problem of the operationalization of the objectives of the work, 4. Research methods, 5. The research file, 6. Methods and techniques of data collection, data collection environment, 7. Data analysis, 8. Interpretation of results, 9. Research report, structure.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture with practical applications, Discussion, Students' portfolio, One-to-One tutorial
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Individual project (40)
- 16 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Graduation educational subjekt KPG/USPR or KPG/STS. |
learning outcomes |
---|
Student is able to describe key concept of a research project. |
Student is able to describe preparatory same as implementory phases of a research project including the key elements. |
Skills |
---|
Student is able to prepare a proposal of a research design. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture |
Seminar |
Skills |
---|
Students' portfolio |
Textual studies |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Project |
Recommended literature
|
-
Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2010.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2016.
-
Hendl, J., Remr, J.. Metody výzkumu a evaluace. 2017, 2017.
-
CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu.. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315078-6.
-
MIOVSKÝ, M. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
-
Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80246-1916-3.
-
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Praha: Karolinum, 1995.
-
SKUTIL, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
-
Šiška, J.; Beadle-Brown, J.; Káňová, Š.; Tossebro, J. Active citizenship and community living in Europe ? current policy, practice and research. In: Halvorson, R.; Hvinden, B.; Bickenback, J.; Derri, D.; Rodrigues, A. M. G., eds. The Changing Disability Policy System: Active Citizenship and Disability in Europe Volume 1. Routledge Advances in Disability Studies. pp. 72 - 89.. Abingdon UK and New York, 2017.
-
Švaříček, R.; Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
-
WILLIG, C. The Sage handbook of qualitative research in psychology.. Maidenhead, 2017. ISBN 978-1-47392521-2.
|