|
Lecturer(s)
|
-
Hošták Radek, doc. PaedDr. Ph.D.
|
|
Course content
|
Generally formalized circuits subjects to state final.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
Discussion, Skills demonstration
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Obtaining specified of the number of credits in given structure obligatory and duly elective subject. |
| Skills |
|---|
| - porozumět, analyzovat a zhodnotit základní prvky výukového procesu na ZŠ nebo SŠ, - pochopit nové paradigma pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR, vč. otázek kurikula (RVP, ŠVP pro základní nebo střední školy), - získat znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické a didaktické teorie v oblasti oborových didaktik, - pochopit systém komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a současné trendy v této oblasti (inkluzivní vzdělávání apod.), - analyzovat možnosti a meze integrace a inkluze v oblasti výchovy a vzdělávání, - řešit konkrétní situace při výuce i v mimoškolní činnosti žáků, - poznat administrativní, organizační i pedagogický rámec v kontextu činností základní nebo střední školy. |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Successful graduation examination students will evidence, that the they are able to identify pivotal piece of knowledge field of study, lay is to the mutual connection and apply them to a solving real problems. |
| - porozumět, analyzovat a zhodnotit základní prvky výukového procesu na ZŠ nebo SŠ, - pochopit nové paradigma pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR, vč. otázek kurikula (RVP, ŠVP pro základní nebo střední školy), - získat znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické a didaktické teorie v oblasti oborových didaktik, - pochopit systém komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a současné trendy v této oblasti (inkluzivní vzdělávání apod.), - analyzovat možnosti a meze integrace a inkluze v oblasti výchovy a vzdělávání, - řešit konkrétní situace při výuce i v mimoškolní činnosti žáků, - poznat administrativní, organizační i pedagogický rámec v kontextu činností základní nebo střední školy. |
| Skills |
|---|
| - pochopit a aplikovat principy vedení žáků k sebeřízení ve výuce, - analyzovat konkrétní komunikační situace z praxe a vést žáky k odpovědnosti za jejich chování, - orientovat se v jednotlivých komponentách zdravého životního stylu, včetně otázek spojených s praktickými náměty v oblasti zdraví a prevence nemocí v oblasti výchovy ke zdraví, - porozumět pedagogickému myšlení v historickém, filosofickém a kulturně sociálním kontextu, - porozumět současným trendům a tendencím ve vzdělávací praxi, komparovat vybrané školské systémy u nás i v zahraničí, - pochopit a aplikovat základní metody pedagogické diagnostiky v pedagogických situacích základní nebo střední školy, diagnostické závěry využívat pro stanovení pedagogických opatření a inovací výuky v pedagogické praxi a k respektování individuálních zvláštností žáků, - zvládnout vybrané metody popularizace přírodních věd, - využívat informační a komunikační technologie ve výukovém procesu a k učení žáků. |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Skills demonstration |
| Discussion |
| assessment methods |
|---|
| Oral exam |
| Practical exam |
|
Recommended literature
|
|