| Název předmětu | Pedagogická praxe - výstupy |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/PPVÝ2 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Během praxe si student vyzkouší vlastní vedení výuky. Praxe je zacílena na studentovu schopnost pod vedením učitele připravit a realizovat výuku a vyhodnocovat její efektivitu. Cílem praxe je ověřit si v praxi znalosti a dovednosti získané při studiu didaktiky. Student rovněž poskytne svým kolegům zpětné vazby, které jsou vztaženy především k předem stanovaným kritériím. Kritéria jsou tvořena kategoriemi didaktiky (cíle výuky, metody, důkazy o učení, komunikace učitel - žák).
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Studijní praxe
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| vymezit základní strukturu RVP ZV |
| charakterizovat vyučování na prvním stupni ZŠ |
| Odborné dovednosti |
| v praxi ověřit a realizovat vlastní přípravu na vyučovací hodinu na základě předchozích praxí |
| pozorovat a pozorované zaznamenávat popisným jazykem do pozorovacího archu |
| reflektovat pozorované |
| aplikovat získané dovednosti z předchozích praxí |
| komunikovat se svými kolegy nad realizovanou praxí |
| ověřovat informace v odborné literatuře |
| Obecné způsobilosti |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| Zařadit teoretické záležitosti a pedagogickou terminologii do souvislosti s praxí. Sestavit přípravu na vlastní vyučovací hodinu na základě odborné literatury. Aplikovat získané informace o školní dokumentaci do své praxe. Komplexně popsat specifika primárního vzdělávání. |
| Odborné dovednosti |
| Projektovat, realizovat a reflektovat výuku vlastní a svých kolegů. Vyhledávat vhodné materiály do výuky. Schopnost pozorovat a na základě pozorování poskytovat kvalitní zpětnou vazbu. Organizovat chod třídy po určenou dobu praxe. |
| Obecné způsobilosti |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Studijní praxe, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Obecné způsobilosti |
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Hodnotící metody |
| Odborné znalosti |
| Průběžné hodnocení, |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
| Portfolio, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
| Portfolio, |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |