|
Vyučující
|
-
Eberlová Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Rousová Ludmila, PhDr. Ph.D.
-
Havlová Anna, PhDr. et Mgr. Ph.D.
-
Vančurová Maria, PhDr. Ph.D.
-
Pospíšil Jan, Mgr.
-
Polívková Petra, Mgr. et Bc.
-
Hechtová Jana, MgA. Ph.D.
-
Tůma Petr, Mgr. et MgA.
-
Vodička Pavel, Mgr. Ph.D.
-
Hošták Radek, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Čermák Václav, PhDr. Ph.D.
-
Baštářová Jolana, PhDr. Ph.D.
-
Bilčíková Irena, Mgr. Ph.D.
-
Tomášek Kamil, prof. PhDr. Ph.D.
-
Hogenová Miloslava, PhDr. Ph.D.
-
Brabcová Helena, Mgr. Ph.D.
-
Chacón Gil Ĺubica, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Zahradníková Jaromíra, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student/-ka pod vedením vedoucího práce zpracuje projekt praktické části práce (metodologie vybraného tématu) dle vybraného a schváleného tématu vedoucím práce (témata vypisuje katedra), realizuje v pedagogické praxi, zhodnotí, interpretuje směrem k stanoveným cílům a úkolům (vše vždy dle harmonogramu stanoveného vedoucím práce). Zhodnotí výstupy práce a jejich aplikaci na studovaný obor a pedagogickou praxi. Bakalářskou práci předloží vedoucímu jako celek. Obsah: 1. Způsoby a možnosti zpracování projektu praktické části bakalářské práce, vč. metodologie práce. 2. Stanovení možností realizace zvoleného tématu v praxi, vč. úskalí. 3. Zpracování dat - kvantitativní nebo kvalitativní zpracování získaných dat (nebo využití obojího). 4. Různé způsoby zpracování závěrů práce (např. do úrovně metodologického, obsahového a praktického závěru). 5. Způsob prezentování výstupů práce a varianty obhajoby práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 110 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 8 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Využívat znalosti získané v předmětu KPG/SBP1. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Využívat dovednosti získané v předmětu KPG/SBP1. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pracovat s odbornou literaturou domácí i zahraniční. |
| Využívat zvolenou metodiku výzkumu v praktické části práce. |
| Analyzovat různé výzkumné metody využívané v pedagogice a psychologii. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikovat zvolenou metodiku výzkumu na téma své bakalářské práce. |
| Prezentovat výsledky výzkumu z bakalářské práce. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kvalifikační práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
&. dle zvoleného tématu bakalářské práce. &.
-
Hendl, Jan; Remr, Jiří. Metody výzkumu a evaluace. 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Horák, František; Chráska, Miroslav. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu : Určeno pro posl. fak. pedagog. a filozof.. 1. vyd. Praha : SPN, 1989.
-
Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
-
Miovský, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
-
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezmÄn. vyd. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.
-
Skutil, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Vyd. 1. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
-
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
|